10 Haziran 2026, Çarşamba
Gece Modu Gece Modu Gündüz Modu Gündüz Modu
Haber Giriş: 25.05.2026 12:17 | Son Güncelleme: 25.05.2026 12:24

Bakan Bayraktar: Hidrolik santrallerden elektrik üretimi tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, nisan ayında hidrolik santrallerden elektrik üretiminin 11,66 milyar kilovatsaatle tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştığını söyledi
Bakan Bayraktar: Hidrolik santrallerden elektrik üretimi tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı
A+ Yazı Boyutunu Büyüt A- Yazı Boyutunu Küçült

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda nisan ayında hidrolik santrallerden yapılan elektrik üretiminin 11,66 milyar kilovatsaat ile tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştığını belirtti.

Bayraktar, paylaşımında "Sadece suyun gücüyle aylık toplam elektrik üretimimizin yüzde 41,4'ünü karşıladık. Hidrolikteki bu artış, yerli ve yenilenebilir enerjideki genel üretimimizi de zirveye taşıyarak toplam elektrik üretimimizde yenilenebilir kaynakların payını yüzde 70,5'e, yerli kaynaklarımızın payını ise yüzde 83’e yükseltti. Kendi kaynaklarımızdan aldığımız güçle dışa bağımlılığımızı azaltıyor, arz güvenliğimizi sağlıyor, 2053 net sıfır emisyon hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz" ifadelerine yer verdi.

Kaynak: Gazete Oksijen