18 Nisan 2024, Perşembe
03.09.2021 04:30

Üç ikon bir kampanya

Köklü geçmişleri ve tarihleri olan markalar genç jenerasyonlara ulaşabilmek için imaj çalışmalarında modernleşme stratejilerine önem veriyor. Çünkü zaten ancak bu şekilde yeni dünyanın pazarlama rekabetinde markanın nostaljik algısından sıyrılıp zamanın ruhuna uygun yeni bir söylem sahibi olabiliyorlar

Markaların modernleşme strateji örneklerinden birini de 1837 yılından beri var olan ve hafızalarda, Audrey Hepburn’ün “Breakfast at Tiffany’s” filmiyle birlikte ikonlaşmış mücevher markası Tiffany & Co. gerçekleştiriyor. Ve bu yeni strateji için bu kez günümüzün ikonları kabul edilen Beyoncé ve Jay-Z’i bir reklam kampanyasında buluşturuyor. Aslında bu yeni kampanyada üçüncü bir yıldız daha parlıyor; o da, bugüne kadar gün yüzüne çıkmamış 1982 tarihli ‘Equals Pi’ isimli bir Jean-Michel Basquiat eseri. Tiffany, Basquiat’nın, bu muazzam ve de markanın da kurumsal rengi olan ‘robin yumurtası mavisi’ rengindeki resmini, esere 1980’lerden beri sahip olan özel bir koleksiyonerden geçtiğimiz aylarda satın almış. Ve New York ile özdeşleşmiş efsane sanatçı Basquiat’nın dokunuşunu, yine New York ikonları ve sanatçının da koleksiyonerlerinden Jay-Z ve Beyoncé ile reklam kampanyasında buluşturmayı hedeflemiş. Böylece kampanyaya sürprizli bir hikaye anlatıcılığı ve içerik zenginliği de sağlanmış. LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton lüks gurubunun çatısı altındaki Tiffany’nin, Carter’lar ile yıl içerisinde gerçekleştirecekleri reklam kampanyası serisinin içinde, Beyoncé’nin, kocası Jay-Z’ye “Moon River” şarkısını söylediği bir kısa film de yer alıyor.  Reklam kampanyası hem iki müzik süperstarının beraber yer aldığı ilk kampanya olurken, 128.54 karatlık ve 82 fasatlı meşhur Tiffany elmasının da bir çekimde yer aldığı ilk kampanya oluyor. Daha önce sadece üç kadının - Mary Whitehouse, Audrey Hepburn ve Lady Gaga- taktığı bu meşhur değerli taş, 1877’de Güney Afrika’da çıkarılmış.  Kampanya aynı zamanda bir albüm lansmanıyla da birleşiyor. Beyoncé’nin 1961 yapımı “ Breakfast at Tiffany’s” filminin ünlü parçasını yeniden yorumladığı, aranje ettiği ve Jay-Z’nin de Süper 8 kamera ile karısını filme çektiği bir müzik videosu da projeye eşlik ediyor.  Geçtiğimiz Ocak ayında Tiffany’nin yönetici başkanlığı görevine gelen Alexandre Arnault, WWD röportajında, Basquiat eserinin Tiffany mavisini referans alması ile ilgili tam bir bilgiye sahip olmasalar da, birkaç yıl önce Louis Vuitton Foundation’da Basquiat sergisi gerçekleştirirken sanatçının ailesini tanıdıklarını, ve kendisinin New York’u, lüksü ve mücevherleri ne çok sevdiğini bildiklerini söylüyor. Ve bu ‘mavi resim’ in de tesadüf değil, bir şekilde New York ile özdeşleşmiş ve mavi tonu ile çok spesifik olan Tiffany’e bir homaj olduğuna inandıklarını belirtiyor. Ve bu inançla, kampanya görsellerinde Basquiat’nın eserindeki maviden başka kurumsal mavinin yer almadığını, eserin Tiffany’nin New York 5.caddedeki butiğinde kalıcı olarak sergileneceğini ve böylece Tiffany mavisini de müthiş bir şekilde modernize etmiş olacaklarını sözlerine ekliyor.