Threads Elon Musk'ın Twitter'ından daha fazla para kazanabilir mi?
Teknoloji milyarderleri Mark Zuckerberg ve Elon Musk aralarında kafes dövüşü için şaka yollu iletişimi sürdürürken öte yandan Twitter ile Threads rekabeti de gün geçtikçe kızışıyor. Akıllardaki soru ise şu: Kısa sürede milyonlarca kullanıcı kazanan Threads gelir olarak Twitter'ı arkada bırakır mı?
Zuckerberg'in Twitter'a alternatif olarak geliştirdiği Threads'in lansmanının üzerinden 48 saat bile geçmeden yaklaşık 70 milyon kişi tarafından üye olundu ve sosyal medya dünyasında ciddi bir rakip olarak itibar kazandı. Bu sayı saatler ilerledikçe daha da arttı ve yeni platforma ilgi oldukça büyük.
WhatsApp, Instagram ve Facebook kozu
BBC'nin haberine göre Threads'in ulaştığı kullanıcısı sayısı şimdilik Twitter'la yarışacak düzeyde değil. Ancak analistler bunun çok çabuk değişebileceğini, Zuckerberg'in Meta'sının Facebook, Instagram ve WhatsApp'taki 3 milyardan fazla devasa kullanıcısını çekmek için bir kampanya bulabileceğini belirtiyor.
Elbette iş sadece kullanıcı sayısını artırmakla bitmiyor. Elon Musk'ın en çok dert yandığı kısım olan 'reklamlar' elbette Threads'in de ana odak noktası. Meta'nın geçen yıl 117 milyar dolardan fazla satış yaptığı Zuckerberg'in reklam satma konusunda sektörde dikkat çeken bir yanı var. Twitter'ı finanse etmek için alternatif yollar arayan Musk'ın görünürdeki endişelerinin hiçbiri Zuckerberg'de yok.
1 milyar insana ulaşınca reklamı düşünebiliriz
Zuckerberg, Threads'te başlangıçta reklam olmayacağını ve şirkete, kullanıcıların metin tabanlı gönderiler arasında sonsuza kadar gezinmesine olanak tanıyan uygulamaya ince ayar yapmak için zaman vereceğini söyledi.
Threads, kullanıcı kazanma hızıyla dünya devlerini ve kendi uygulaması Instagram'ı geride bırakmak üzere:
ChatGPT 2 ayda 100 milyon,
TikTok 9 ayda 100 milyon,
Instagram 1,5 yılda 100 milyon kullanıcıya ulaştı.
Zuckerberg "Yaklaşımımız diğer tüm ürünlerimizle aynı olacak: Önce ürünün iyi çalışmasını sağlamak, ardından 1 milyar insana ulaşma yolunda ilerleyip ilerleyemeyeceğimize bakmak ve ancak o noktada para kazanmayı düşünmek" diye yazdı.
Threads 6 milyar dolar gelir yaratabilir
KeyBanc Capital Markets hisse senedi araştırma analisti Justin Patterson bir notunda, Threads reklamlarının Meta'nın toplam gelirine yüzde 1 ila 5 oranında katkıda bulunarak en iyimser senaryoda 6 milyar dolardan fazla gelir sağlayabileceğini yazdı.
Bu çok büyük bir rakam değil. Ancak, özellikle de Apple'ın daha katı gizlilik kuralları nedeniyle reklam satışlarına gelen darbeyle mücadele ederken Threads'ten gelecek rakamı küçümsemek de doğru değil.
Threads ile ilgili kullanıcıların şikayet ettiği noktalardan biri hesaplarını silmeleri halinde Instagram hesaplarının da silinecek olması. İki uygulama da bütünleşik olduğundan Meta henüz bu ikilinin göbek bağını kesmiş değil. Instagram hesabını kapatanlar Threads'i, Threads hesabını kapatanlar Instagram'ı kapatmak durumunda.
Musk'ın Twitter'ı devralmasından önce şirket 2021'de 4,5 milyar dolar reklam geliri elde eden bir platformdu. Threads'in de bu rakamı rahatça görebilmesi mümkün.
Kullanıcılar kalacak mı?
Meta, Instagram'ın gücünden yararlanarak hızlıca Threads'e milyonlarca kullanıcısı kısa sürede çekmeyi başardı. Ancak bu, Threads'in köklü bir uygulamaya dönüşüp WhatsApp, Instagram ve Facebook gibi bir platforma dönüşeceğini garantilemiyor. Bu nedenle Threads'in önümüzdeki haftalarda ve aylardaki performansı yakından izlenecek.
Musk Threads'ten rahatsız
Twitter'ın gelirlerini artırmak için sıra dışı yollara başvuran ve bazı adımlarıyla tepki çeken Musk'ın Threads'in gördüğü ilgiden rahatsız olduğu bir gerçek. Bu noktada Musk'ın karşı hamleye hazır olduğu ve Meta'yı ticari sırlarını çaldığı gerekçesiyle yasal işlem başlatmakla tehdit ettiği de biliniyor.
Ancak Insider Intelligence analisti Jasmine Enberg, Twitter'dan duyulan hayal kırıklığının pek çok insanı bir alternatife aç bıraktığını ve Meta'nın Twitter'dan "daha aklı başında, daha uygun bir yer" vaadinin başarılı olduğunu kaydetti.
Uygulamanın başarısı kimlere bağlı?
Analistler, başarının Twitter'ın güçlü kullanıcılarını ya da ilk etapta uygulamaya hiç kaydolmamış kişileri kazanmaya bağlı olacağını ve bunun kesin bir sonuç da getirmeyeceğini söyledi. Instagram'ın temelini oluşturan moda ve yaşam tarzı içeriklerinin reklamverenler için cazip olduğu açık olsa da, dünyanın bunları tüketmek için başka bir platforma ihtiyacı olduğu net değil.
Bir de işin haber tarafı var. "Haber avcıları ve Twitter sadıklarının Twitter'ı terk etmeleri pek olası değil ve Meta'nın yenilik sona erdiğinde ivmeyi korumak için daha dikkat çekici çalışmalar yapması gerekecek" diyen Enberg, daha önce taklit ürünler yarattığı için eleştirilen Zuckerberg'in yenilik konusunda zorlandığını da sözlerine ekledi.
Meta fırsatı iyi değerlendirdi
Musk'ın yönetiminde kârlı olmakta zorlanan Twitter, sitenin içeriği denetleme biçiminde yaptığı ani değişiklikler ve son olarak izleyicilerin görebileceği gönderi sayısına getirdiği yeni sınırlamayla reklamverenleri kendisinden uzaklaştırdı.
Analistler Meta'nın şimdiden Twitter'ın iş kaybetmesinden yararlananlardan biri olduğunu söylüyor. Ancak Zuckerberg de masaya temiz bir sicille gelmiyor. Şirketi Meta, verilerinin şeffaflığı ve doğruluğu konusunda yıllardır pazarlamacılarla çatışırken, kullanıcı verilerini ve yanlış bilgileri ele alması yaygın eleştirilere neden oldu.
Threads Meta'nın hisse fiyatını yükseltti
AJL Advisory'nin CEO'su pazarlama uzmanı Lou Paskalis, "Reklamverenler şeffaf, içeriğin üzerinde anlaşılan hüküm ve koşullara göre ve tutarlı bir şekilde denetlendiği bir ortam istiyor" şeklinde konuştu.
Meta hisseleri Çarşamba günü lansman öncesinde yüzde 4 değer kazandı. Bu da yatırımcıların Facebook Dating gibi fiyaskolara rağmen Zuckerberg'in bu işi başarabileceğine dair güvenlerinin bir işareti.