Çürümüş bir şey var şu fayton krallığında

Yönetmen Kaan Müjdeci’nin günümüzde Büyükada’ya uyarladığı Hamlet, GAİN’de

Defne Akman
defnettinhanim@gmail.com Dijital platformlar, geleneksel medyadan sesini duyuramayan yönetmenler ve bağımsız yapımlara ev sahipliği yaparak önemli bir duygusal ve kültürel boşluğu dolduruyor. GAİN’in yakın zamanda yayına aldığı Hamlet uyarlaması da buna iyi bir örnek. Senaryosunu ve yönetmenliğini Kaan Müjdeci’nin üstlendiği Hamlet Büyükada’da faytoncuların dünyasında geçiyor. Ana kahraman Hazar Kesmeci’nin (Elit İşcan), faytoncu babasının öldürülmesinin ardından gerçekleri ortaya çıkarmaya ve intikamını almaya karar verdiği Hamlet’te etkileyici performanslar var. Bunlar arasında naif ve sade tavrıyla Hazar’ın erkek arkadaşı Öner rolündeki Ahmet Rıfat Şungar’ın oyunu en çok dokunanı. Şungar Ophelia’ya öyle hayat vermiş ki, diziyi onun için dertlenmeden izlemek mümkün değil. İkinci yıldız ise gündüz kuşağında cinayetleri çözmeye çalışan bir program yapımcısı ve sunucusu olan Nagehan Tan’ı canlandıran Şebnem Bozoklu. Rolünde o kadar inandırıcı ki, bundan sonra kanallardan gelecek teklifleri rahatlıkla değerlendirebilir. Kadronun diğer yıldızları arasında ise Hatice Aslan, Cihat Tamer, Çiğdem Selışık Onat, Murat Kılıç ve Serdar Orçin bulunuyor. Erdal Beşikçioğlu’nu ise Kadir Kesmeci yani Hamlet’in amcası Claudius rolünde izliyoruz.  Müjdeci tekstlerde Hamlet’in eril bir yerden konuşmadığını, cinsiyetsiz bir yanı olduğu için hikayeyi böyle anlatmayı seçtiğini, 19 yaşında bir faytoncu kızının bu sözlerin hepsini söyleyemeyeceğini düşündüğü için replikleri yer yer farklı karakterlere de söylettiğini belirtiyor. İçli köfteli, faytonlu, gündüz kuşaklı Hamlet kuşkusuz bugüne kadar dijital platformlarda gördüğümüz en özgün işlerden.
Yenidoğan çetesi skandalı 4 ile daha sıçradı Kürtlere TC devletinin sahibi olmayı teklif ediyorum Bakanlık satışını yasakladı İran'a verilecek yanıtı konuşmak için henüz çok erken Meteoroloji'den 8 il için sarı kodlu uyarı Üç virüslü bir salgının ortasındayız