Çin, oyun sektörüne yönelik tepki çeken kısıtlamaları gevşetti
Çin hükümeti, oyun sektörüne getirdiği kısıtlamanın oyun şirketlerinin hisselerinde 80 milyar dolarlık bir kayba yol açmasının ardından, 105 yerli oyuna onay verdiğini duyurdu. Verilen bu karar, Pekin'in oyun sektörüne yönelik tutumunu yumuşattığını gösterdi
Çin yönetiminin geçen hafta Cuma günü, çevrim içi bilgisayar oyunlarında zaman ve para harcanmasına kısıtlama getirme kararı sonrası Tencent, NetEase ve Bilibili gibi şirketlerin hisselerinde bir günde toplam 80 milyar dolarlık kayıp yaşandı.
Bu kısıtlamanın ardından Pekin’den oyun sektörüne ilişkin yeni bir hamle daha geldi. Çin hükümeti Pazartesi günü 105 yerel oyunu onayladığını açıkladı. Verilen bu karar, Pekin'in oyun sektörüne yönelik tutumunu yumuşattığını gösterdi.
WeChat'te resmi Xinhua haber ajansı tarafından yayımlanan bir gönderide, bir sektör temsilcisi Pazartesi günü gelen onayların Çinli yetkililerin çevrimiçi oyunların gelişimini desteklediğini gösterdiği belirtti.
Oyunlara getirilen kısıtlamaların içeriği
Ulusal Basın ve Yayın İdaresi (NPPA), geçen hafta Cuma günü çevrimiçi oyun içerikleri ve alışverişlerinin düzenlenmesine yönelik taslak kuralları duyurmuştu.
Buna göre, çevrim içi oyun yayıncısı şirketlerin, yaş sınırlaması olmaksızın, kullanıcıların oyun içi satın almalarına, günlük girişlerine ve oyunda geçirdikleri zamana sınırlama getirerek, "irrasyonel harcama davranışlarını" denetim altına alması istenmişti.
Çin'de 2021 yılında yapılan düzenlemeyle 18 yaşından küçüklerin çevrim içi oyun oynama süresi, cuma günleri, hafta sonları ve resmi tatillerde günde 1 saatle sınırlandırılmıştı.