Apple ve Google’ın app store’larında yapılan harcamaları raporlayan Data.ai adlı araştırma şirketinin verilerine göre, Temmuz ayında en çok ciro yapan oyun olan Dream Games’in Royal Match’ı halen bu konumunu koruyor.
Financial Times’ın haberine göre Dream Games’in İstanbul’daki küçük ekibi tarafından geliştirilen Royal Match 2021’de dijital oyun tutkunlarının beğenisine sunulmuştu. Royal Match, 2 yıllık süre içinde Candy Crush’ın yerini almayı başardı. Activision Blizzard tarafından geliştirilen Candy Crush, oyun tarihinin en başarılı prodüksiyonu olarak biliniyor. 2012 sonlarında piyasaya sürülen Candy Crush, o tarihten bugüne kadar “en çok ciro yapan oyunlar” listesinde sadece 6 ay ilk 10’a giremedi. Oyun tam 127 ay boyunca listenin ilk sırasında yer aldı. Candy Crush’ın bugüne dek 20 milyar doları aşkın ciro yaptığı tahmin ediliyor. Microsoft, oyunun yaratıcısı Activision Blizzard’ı 75 milyar dolara satın almıştı.
55 milyon aktif kullanıcı
Dream Games kurucularından ve halen şirketin CEO’luğunu yürüten Soner Aydemir’in liderliği ele geçiren Royal Match hakkında verdiği rakamlar çok çarpıcı. Oyunun yıllık brüt satış hasılatı 2 milyar doları yakalamış durumda. (App-store’lara ödenen satış komisyonları öncesi rakam) Bir puzzle oyunu olan Royal Match’in kullanıcıları yüzde 90 oranında ertesi yıl da oyununun yeni level’larına devam ediyor. Data.ai verilerine göre 55 milyon aktif kullanıcısı olan Royal Match, Temmuz 2023’ten bu yana 160 milyon kullanıcısı olan Candy Crush’tan daha fazla gelir elde ediyor. Dream Games, Royal Match’ın devamı olan Royal Kingdom ile liderliğini sürdürmeyi planlıyor.
Kurdukları Peak Games’i dünya oyun devlerinden Zynga’ya sattıktan sonra 2019’da Dream Games’i kuran ekip, ünlü dijital animasyon şirketi Pixar’ın kurucularından Ed Catmull’u stratejik danışman olarak kadrosuna kattı. “Royal Match oynamaya başladığımda oyunun görüntü kalitesine bayıldım” diyen Catmull’un oyunda 5.000 level’i geçtiği belirtiliyor.
200 kişinin çalıştığı Dream Games’in merkezinde 35 koltuklu bir sinema salonu bulunuyor. CEO Soner Aydemir “Tüm ekip düzenli olarak film seyrediyor, ardından saatlerce neyi iyi neyi kötü yaptıklarını tartışıyoruz. Ayrıca piyasada tutunamayan oyunları oynayıp, neden iyi olmadıklarını anlamaya çalışıyoruz” diyor.