Haber Giriş: 10.01.2023 13:47 | Son Güncelleme: 10.01.2023 14:48

T-Rex'in alet kullanacak kadar zeki olduğu ortaya çıktı

Zamanının en yırtıcı dinozorlarından T-Rex'in sanılandan çok daha zeki olduğu ortaya çıktı. Biyolog Herculano-Houzel’e göre bu etobur yırtıcılar neredeyse babunlar kadar kavrama yeteneğine sahip
T-Rex'in alet kullanacak kadar zeki olduğu ortaya çıktı

Uzun zamandır büyük ve ahmak olduğu düşünülen T-Rex'lerin Kretase Dönemi'nin kralı olmasının ardında çeneleri ve dev dişleri kadar zekalarının da etkisi olduğu belirlendi. Geçen perşembe nörobilim dergisi Journal of Comparative Neurology'de yayınlanan bir çalışmada, dinozorun beyninin modern primatlarla yarışacak sayıda nöron içerdiğini gösterdi. Bu, dinozorun problem çözme yeteneğine hatta alet kullanmaya yetecek derecede zekaya sahip olduğunun bir kanıtı olabilir.

Zamanının primatları

Vanderbilt Üniversitesi'nde sinirbilimci ve biyolog olan ve makaleyi kaleme alan Suzana Herculano-Houzel'e göre bu T-Rex’lerin ‘zamanının primatları’ olduğunu gösteriyor. Yeni araştırma, Tyrannosaurus Rex'in büyük bir canavardan daha fazlası olduğunu gösteren kanıtlardan sadece biri. T-Rex'lerin, sürüler halinde yaşayan sosyal hayvanlar olmaları oldukça muhtemel.

Dinozorlar alet kullanacak kadar zeki mi?

Dinozorların gri maddesini oluşturan yumuşak dokusu çağlar önce çürümüş, kılcal damarlardan oluşan ve beynin önemli bir parçasını oluşturan gri maddeye artık fosillerde rastlanamıyor. Bu yüzden Herculano-Houzel, T- Rex'in kemikli beyin kılıflarına baktı ve onları yaşayan kuzenleri olan kuşların iskeletleriyle karşılaştırdı. Herculano-Houzel, emu ve devekuşlarından yola çıkarak T-Rex'in beyninde 3 milyar kadar nöron olduğunu ve bunun bir babunun beyniyle kıyaslanabileceğini gördü.

Biyolog Twitter’da yaptığı paylaşımda T-Rex'in kavrama kapasitesinin bir babununkine yaklaşması durumunda, dinozorun alet kullanma ve bilgiyi nesiller boyunca aktarma yeteneğine sahip olabileceğini söyledi. 40 yıla kadar çıkabilen yaşam süreleriyle T-Rex'leri kendi kültürlerini yaratacak kadar zeki olarak tanımladı.