Blizzard'ın ilk gerçek zamanlı strateji oyunları, 1994 ve 95 yıllarında büyük ses getirdi. Warcraft: Orcs & Humans ve Warcraft II: Tides of Darkness İngilizce okuyup yazmayı öğrenmeme yardımcı oldu ve oynarken büyük keyif aldım. Bu eski RTS oyunlarını çok sevdiğimi söylemem yeterli - belki de Blizzard'ın kendisinden bile daha fazla.
Dolayısıyla Warcraft II ve genişleme paketi Beyond the Dark Portal için yeniden düzenleme (Remaster) söylentileri karşısında duyduğum heyecanı tahmin edebilirsiniz. Blizzard geçen hafta Warcraft Direct'i yayınladığında, sadece bu söylentiler doğrulanmakla kalmadı, aynı zamanda orijinal Warcraft'ın da aynı muameleyi göreceğini ve her ikisinin de yeni bir savaş sandığının parçası olarak Warcraft III: Reforged (kendisi de bir remaster) ile birlikte satılacağını duyurdu. Elbette hemen Battle.net'i açtım ve paketi aldım.
Grafikler vasat
Aynı hızla hayal kırıklığına uğradım. Nereden başlamalı? En bariz yer yeni elle çizilmiş grafikler. Bazı hayranlar Blizzard'ı Warcraft ve Warcraft II'deki sanatı yükseltmek için yapay zeka kullanmakla suçladı. Burada böyle bir şey olduğunu sanmıyorum, ancak açık olan şu ki, yapılan her ne ise şirketin her zamanki kalitesine ulaşamıyor.
Birimler orijinal muadillerinin cazibesinden tamamen yoksun. Ayrıca düzgün orantılı görünmüyorlar ve birçoğu yeni yapmacık animasyonlara sahip. Ek olarak, siyah dış hatların yoğun kullanımı her şeyin biraz fazla sade görünmesine neden oluyor. En iyi ihtimalle, yeniden yapımlar kötü yapılmış mobil oyunlara benziyor.
Her iki oyunda da oyuncular için orijinal ve yeniden düzenlenmiş grafikler arasında sorunsuzca geçiş yapmak için bir alan tanınmış, ancak Blizzard burada da hedefi ıskalamış. Şirket orijinal grafiklerin tasarlandığı “pikselleri” doğru bir şekilde yansıtamadı, bu nedenle her varlık yatay olarak gerilmiş görünüyor.
O dönemdeki her oyun gibi Warcraft da 4:3 CRT monitörde oynanmak üzere tasarlanmıştı. Ancak, orijinal varlıklar 16:10 çözünürlük olan 320 x 200 kare içinde ölçeklenecek şekilde yapılmış. Sonuç olarak, kullanıcı arayüzü öğeleri ve birimler 1994 sürümünde yeniden düzenlemeye göre daha uzun görünüyor. GOG platformu, 2019'da Warcraft veWarcraft II'yi yeniden yayınladığında bunu doğru bir şekilde hesaba kattı ve Blizzard'ın 2024'te aynısını yapmaması için hiçbir neden yok. Oyunun orijinal görsellerinden güç almadan, Warcraft: Remastered doğru görünmüyor.
Kullanışlı kısayollar
Yeniden yapımların içerdiği oyun geliştirmeleri çok az ve hepsi takdir edilse de Blizzard daha fazlasını yapabilirdi ve yapmalıydı. Örneğin Warcraft'ta artık aynı anda 4'ten 12'ye kadar birim seçmek ve daha verimli makro oyun için binaları kısayol tuşlarına bağlamak mümkün. Ayrıca, orijinal sürümde yapamadığınız saldırı hamlesi komutlarını nihayet verebiliyorsunuz.
Bununla birlikte, modern bir RTS'de bulabileceğiniz herhangi bir özellik önemli ölçüde eksik. Örneğin, hiçbir oyun komutları sıraya koymanıza veya bir kontrol grubundaki farklı birim türleri arasında geçiş yapmanıza izin vermiyor. Bu size tanıdık geliyorsa, bunun nedeni Blizzard'ın StarCraft'ta da aynı yaklaşımı benimsemiş olması aslında: Remastered'da da aynı yaklaşımı benimsemişti.
StarCraft: Brood War, Blizzard remaster'ını yayınladığında hala oldukça büyük bir profesyonel sahneye sahipti. Blizzard o oyunun dengesine ya da mekaniklerine dokunmuş olsaydı, bu bir tepkiye neden olurdu. Buna karşılık, Warcraft II esasen can çekişiyor ve modernizasyondan büyük ölçüde faydalanabilirdi. En azından Blizzard bir denge geçişi yapabilir ve oyuna yeni bir çok oyunculu hayran kitlesi çekme şansı vermek için bir merdiven modu ekleyebilirdi.
Ölümden dönmek eski bir RTS için başarılamayacak bir şey değil. Age of Empires II bu numarayı başarıyla gerçekleştirdi: 2019'da Definitive Edition'ın yayınlanmasından bu yana, Microsoft'un türü tanımlayan RTS'si hiç bu kadar iyi bir yerde olmamıştı.
Age of Empires II ilgisi hala çok büyük
Daha geçen hafta yayınlanan önemli bir yeni genişleme paketi de dahil olmak üzere sürekli bir destek akışı, AoE2 topluluğunu büyütmeyi başardı. Herhangi bir zamanda, Steam'de Definitive Edition'ı oynayan 30 bin kadar kişi var. Bana sorarsanız bu, ilk olarak 1999 yılında piyasaya sürülen bir oyun için oldukça iyi bir rakam ve bir şirketin sevilen bir seriyi önemsediğinde ve geliştirdiğinde nelerin mümkün olabileceğini gösteriyor. Microsoft'un şu anda Blizzard'ın sahibi olduğu gerçeği, Warcraft'a yaptığı muameleyi özellikle adaletsiz hissettiriyor.
En büyük hayal kırıklığı ise bonus içeriğin olmaması. Valve'ın Warcraft remaster'larından sadece birkaç gün sonra yayınladığı Half-Life 2'nin ücretsiz yıldönümü güncellemesi ile bunu karşılaştırın. Bu güncelleme Gabe Newell ve geliştirici ekibin üç buçuk saatlik yeni yorumlarını içeriyor. Valve ayrıca iki saatlik bir belgesel yükledi ve Half-Life 2'nin çalkantılı gelişimine perde arkasından bir bakış olan Raising the Bar'ın ikinci baskısını duyurdu.
Newell, yatlarından vakit ayırıp Valve'ın en önemli oyunu hakkında konuşabiliyorsa, Chris Metzen de aynı şeyi Warcraft için yapabilirdi. Warcraft ve Warcraft II'nin gelişimi için hayati önem taşıyan insanlar artık gençleşmiyor ve zaman geçmeden Blizzard onların hikayelerini bize aktarmalı.
Umutlu olduğum bir şey varsa o da Blizzard'ın eninde sonunda doğru olanı yapacağı. Bahsettiğim gibi, aldığım paket Warcraft III: Reforged ile birlikte geldi. Geçtiğimiz hafta, dört yıl gecikmeli de olsa, bu remaster'daki sorunları düzeltmek için çok şey yapan ücretsiz bir yama aldı. Daha fazla çalışmayla Warcraft ve Warcraft II remaster'larının daha iyi bir hale geleceğini görebiliyorum. Ancak şu anki haliyle oyuncuları tatmin edecek düzeyde değil.