Bugünlerde bir yandan ofis taşıyan diğer yandan da ofiste olmanın nasıl bir duygu olduğunu hatırlamaya çalışan Domingo Yayınları’nın hikayesini Domingo Yayınları Genel Müdürü Murat Arayıcı’ya sorduk. Domingo Yayınları’nın doğuşunu anlatır mısınız? Domingo, 2007 yılında, öncesinde dergicilikte birlikte çalışmış üç arkadaş olan ben, Sena Uzunoğlu ve Emre Tufan Emekli tarafından kuruldu. Öncelikli hedefimiz Türkiye’de eksik olduğunu düşündüğümüz illüstratif referans/prestij kitapları basmaktı. İlk iki kitabımız Sanatla 365 Gün ve Uzay: İlk 50 Yıl tam da böyle kitaplardır. Ama 2008 kriziyle birlikte bu planı rafa kaldırmaya, satmazsa batırmayacak karton kapak kurgu dışı kitaplara yönelmeye karar verdik. Dönüm noktası diyebileceğim iki kitap Patti Smith harikası Çoluk Çocuk ve Walter Isaacson’ın Steve Jobs biyografisidir. Ardından çağdaş edebiyat geldi ve en son Nilay Gökçe Arayıcı’nın aramıza katılmasıyla Domingo Çocuk ortaya çıktı. Domingo Yayınları olarak kendinizi sektörde nasıl bir konumda değerlendiriyorsunuz? İlgi alanlarımız geniş olsa da baştan beri bir rengimiz olsun istedik. O renk sanki artık okur tarafından da görülüyor. Yeni bir şeyler söyleme derdinde, meraklı ve özenli bir yayıneviyiz. Sektörün sorunları sizce neler? Siz nasıl bir yol izliyorsunuz? Aklıma gelen ikisi: Maliyetlerimizdeki akıl almaz artış ile okurun alım gücündeki düşüş arasında sıkışıp kalan marjlarımız ve kitaplarımızın okura tanıtımı için elzem olan kültür sanat gazeteciliğindeki büyük kan kaybı! İlkiyle ilgili açmazı aşmak mümkün değil, uzun vadede maliyet artışını kitap fiyatlarına yansıtmaktan başka bir yol gözükmüyor. İkinci konuda ise açığı sosyal medya iletişimi ve dış mekan reklamlarıyla kapatmaya çalışıyoruz, ama yerini tuttuğunu düşünmüyorum.
Haber Giriş: 08.10.2021 04:30 | Son
Güncelleme: 16.02.2022 15:17
“2022 niyetimiz 50 farklı kitap”
Özellikle çeviri eserleriyle dikkat çeken Domingo Yayınları’nı, “Eksikliğini hissedeceğimiz kitapları dilimize kazandırmaya çalışıyoruz” diyen Genel Müdürü Murat Arayıcı’dan dinledik