17 Kasım 2024, Pazar Gazete Oksijen
Haber Giriş: 18.11.2022 15:56 | Son Güncelleme: 18.11.2022 17:03

Wakanda Forever'ın kostüm tasarımcısının favori parçaları

Black Panther: Wakanda Forever'ın kostüm tasarımcısı Ruth E. Carter The New York Times'a konuştu. Ödüllü tasarımcı filmdeki favori parçalarını en ince detayına kadar deşifre etti
Wakanda Forever'ın kostüm tasarımcısının favori parçaları

Vanessa Friedman / The New York Times

Afrika tarihini ütopik teknolojiyle birleştiren; sonucunda kırmızı halılara sızan, yüzlerce Cadılar Bayramı kıyafetine ilham veren ve kostüm tasarımının önemine dikkat çeken 2018 yapımı Black Panther filmini tanımlayan sürükleyici Afrofütürist vizyon, Black Panther: Wakanda Forever ile daha geniş hatta duygusal bir ölçekte geri döndü.

Bu vizyon şimdi Maya ve Aztek tarihini de kapsıyor ve halihazırda hayal ettiği dünyaya iki büyük uygarlığın mirasını daha ekliyor. Vizyon herkesi bir kez daha denizin altında yaşayan ve ilk filmdeki Wakandalıların dramatik folyosu olan Talokan halkının hikayesi aracılığıyla kıyafetlere kanalize ediyor. Her grubun giydikleri, hikayelerini ve karakterlerini oluşturmada çok önemli bir rol oynuyor. Görüntü oluşturmada her ayrıntı önemlidir.

Ne kadar önemli olduğunu anlamak için ilk filmdeki çalışmasıyla en iyi kostüm tasarımı dalında Akademi Ödülü kazanan ilk siyahi kadın Ruth E. Carter, Marvel Comics süper kahramanından uyarlanan Blade' in kostümleri üzerinde çalıştığı Atlanta'daki geçici ofisinden Zoom'a bağlandı. Carter, Sonsuza Dek Wakanda'daki en anlamlı parçalar olduğunu düşündüğü parçaların arkasındaki ayrıntıları açıklamayı kabul etti. Carter'ın film için yüzlerce karakter kıyafeti tasarladığı, Los Angeles, Paris, Hindistan ve Yeni Zelanda'daki atölyeler ve sanatçılarla çalıştığı, Adidas ve Iris van Herpen gibi markalardan söz etmediği göz önüne alındığında seçim yapmak pek de kolay olmadı.

Ruth E. Carter, Hollandalı tasarımcı Iris van Herpen atölyesinde Black Panther filmi için Shuri'nin boyunluğunu Sonsuza Dek Wakanda filmi için yaptı. Oscar ödüllü kostüm tasarımcısı Ruth E. Carter filmdeki beş favori kıyafetini deşifre etti. Fotoğraf: Ruth E. Carter / The New York Times

 

Mor elbisesi ve tacıyla Kraliçe Ramonda

Carter anlamlı parçalar olduğunu düşündükleri arkasındaki ayrıntıları açıklarken "Cenevre'deki bir BM toplantısında mor elbisesi ve tacını giyiyor.  Ben de bunun kraliçe olduğunu hemen anlamanızı istedim ama T'Challa'nın ölümü nedeniyle artık hem kraliçe hem de kral. Mor elbise kraliyet ailesinin rengini temsil ediyor. Renk izleyiciyi ve hikayeyi büyük ölçüde etkiliyor. Ayrıca 3D baskılı bir tacı ve yakası var” dedi.

Carter ayrıca "Wakandalıların giyilebilir sanat eserleri yaratabilecek kadar teknolojik açıdan gelişmiş olduklarını yansıtmak için 3D baskıyla üretilen ve Zuluların evli kadın şapkası olan isicholo'dan esinlenerek tasarlanan taç, ilk filmde giydiği tacın aynısı. Yakaya kuyumcu Douriean Fletcher tarafından ilave değerli taşlar eklendi. Yani sanatçı Julia Koerner'in bilgisayarda oluşturduğu tasarımlar ile el işçiliğinin bir kombinasyonu. Elbisenin ortasında ve yanlarında bir dizi Wakanda hiyeroglifi var ve boyun kısmında birleşiyor böylece neredeyse bir totem haline geliyor. Şu anki duruşu bu. Yapımı muhtemelen dört ila altı ay sürdü" ifadelerini kullandı.

Namor: Savaş kıyafeti içinde Talokan'ın başı

Carter Namor'dan bahsederken "Maya unsurları için arkeolojiyi, mimariyi, eserleri ve resimleri inceledik. Filmin tarihsel dayanağını oluşturacak çok özel unsurlara giriyorduk ki bu da postklasik Maya'ydı. Bu Namor'un savaşçı görünümü. Pek çok Maya sanatında temsil edilen bir tanrı olduğu için tüylü yılan tanrı Kukulkan olarak da bilinir. Bu yüzden üzerinde, ağızları suyu temsil eden bir inciye açılmış iki başlı bir yılan bulunan dairesel bir yaka takıyor. Ayrıca suyu temsil etmesi için boynuna inci ve deniz kabuğu takıyor. Yeşil küpesi de yeşim taşını ve suyu temsil ediyor.Yaka Yeni Zelanda'daki Weta atölyesi tarafından yapıldı. Suyun içinde kalmaya dayanması gerekiyordu çünkü 20 metrelik bir tankta çekim yaptık. Önce taslağı çizildi, sonra kilden oyuldu daha sonra kalıba döküldü ve kalıp sentetik bir tür silikonla dolduruldu. Bu da daha sonra yeşim taşı, inci ya da deri gibi gerçek malzemeye benzemesi için elle boyandı" diyerek parçayı tanımladı.

Dalgıç kıyafeti içinde Nakia

Tasarımcı "Bu, Nakia'nın Shuri'yi su altı dünyasından kurtarmak için Wakanda'ya döndüğünde giydiği kıyafet. Kabilelerini ve kültürlerini özenli vücut boyalarıyla temsil eden Güney Afrikalı vücut ressamlarını gerçekten çok seviyorum. İşte bu da oradan başladı. Fikir, Nakia'nın kabilesi olan nehir kabilesinin temelini oluşturan Afrika'daki Suri, Mursi ve Surma kabilelerinin kültüründen alındı. Bu takım beyaz olarak tasarlandı, sonra bir ressamla oturup taslak hazırladık ve o da takımın her yerine farklı kabile çizgileri çizdi. Kuruduktan sonra parçalara ayırdık ve tekrar bilgisayarda taradık. Nehir kabilesinin bir üyesi olarak Nakia ilk filmde çimenleri, yeşillikleri ve suyu yansıtmak için sadece yeşil giyiyordu ve bu parça da ona geri getirdi. Gerçi okyanusun derinliklerine gideceği sahneler için ön tarafa bir tür biyolüminesan boya ekledik" dedi.

T'Challa'nın kız kardeşi Shuri sualtı dünyasında

Carter "Bu, Shuri'nin Talokan tarafından yakalandıktan sonra giydiği elbise ve boyunluk. Ona kökenini anlatan Namor'u görmeye giderken giymesi için bir tören elbisesi veriyorlar. Mayalar çok fazla şeffaf kumaş kullandıkları için elbise de o kültürü yansıtacak şekilde şeffaf. Ayrıca kauçuğu da icat ettiler bu yüzden kilit oyuncuların malzemelerini bulmak için gidebileceğim güzel bir yer listesi vardı. Boyunluk yeşim taşını temsil eden kil boncuklardan, Spondylus kabuğunu temsil eden pembeden ve suyu temsil eden incilerden oluşuyor. Hükümdarları ve asil insanları tasvir eden Maya vazolarından esinlenildi. Boyunluk Hollandalı tasarımcı Iris van Herpen tarafından kendi atölyesinde el yapımı olarak üretildi. Her ne kadar giysileri su altında değil karada görülmek üzere yapılmış olsa da onun vizyonuna ve su altı hareketlerini modaya dönüştürme becerisine her zaman hayran olmuşumdur" diyerek düşüncelerimi de dile getirdi.

 Jabari kabilesinin lideri M'Baku zırh içinde

Ödüllü tasarımcı zırh içinde olan Jabari kabilesinin lideri M'Baku'nun parçasını  "Jabari zırhı için ahşap malzemeyi seçiyor ama film çok fazla dublör gerektirdiği için sert maddeler kullanamıyorsunuz. Gerçekten ahşaptan yapılmış bir parça çok ağır olurdu bu yüzden göğüs zırhını kilden şekillendiren sanatçılarla çalıştık ardından ahşap gibi görünmesi için dökümünü yaptık ve boyadık. M'Baku'nun hükümdarlık statüsünü temsil eden, Mali'deki Dogon kabilesinden esinlenen ipler ve rafya etekli büyük bir kemer ile onun altında deri bir kılıf var. Çizgi romanlarda, onlarca yıl önce, M'Baku gümüş sırtlı gorildi. Büyük bir goril kafası takıyordu ve ağzından çıkan yüzünü görebiliyordunuz ama biz zırhının göğsündeki goril yüzünü, kraliyeti temsil eden börülce kabuklarıyla oluşturmaya karar verdik. M'Baku'nun maymun kürkü kol kaplamaları da var ama Disney'in politikası gereği gerçek kürk kullanmadık. Suya girip çıkabilecek ve sentetik elyaf gibi görünmeyecek bir kürk bulmaya çalışmak uzun bir süreçti" ayrıntılarıyla anlattı.

 © 2022 The New York Times Company