TikTok'ta oyun içerikleri 3 trilyondan üzerinde görüntülenme aldı. METAP (Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan) Bölgesi için özel veri ve içgörüleri içeren What's Next Report; ayrıca markaların toplulukla nasıl etkileşim kurabileceklerini ve platformda başarılı oyun içeriği oluşturabileceklerini anlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlandı.
Kadınların oranı yüzde 53
28 milyon yetişkin oyuncunun yer aldığı Türkiye'deki sonuçlar da oldukça dikkat çekici. Son 12 ay içinde oyun oynamaya yeni başlayanların yüzde 73'ü kadınlardan oluşuyor. Dijital içerikleri tüketiminin yüksek olduğu Türkiye'de; oyun incelemeleri ve özetleri sırasıyla, yüzde 71'i ve yüzde 68 oranla en çok tüketilen içerikler olarak öne çıkıyor. Türkiye'deki TikTok oyuncuları, sosyal medya deneyimleri ve oyun oynama alışkanlıklarına ilişkin tüm tüketici memnuniyeti kriterlerinde büyük farklarla listenin başında yer alıyor:
- Oyuncuların yüzde 60'ı sosyal medyadaki reklamlardan sonra oyunları indiriyor
- Yüzde 59'u sosyal medyada önerilen oyunlar için harcama yapabiliyor
- Yüzde 66'sı da oyun topluluğuyla bağlantı kurmak için sosyal medyayı kullanıyor
İşletmelerin TikTok'ta büyümesi için ihtiyaç duydukları araçlarla donatmayı, verilerle destekleyerek eyleme geçirilebilir çıkarımlar ve trend analizleri sunan raporda, METAP Bölgesi'ni kapsayan başlıca sonuçlar şunlar:
- Her 3 kullanıcıdan biri, içerik üreticisinin paylaştığı içeriği izledikten sonra ürün ya da marka hakkında daha fazla bilgi için araştırdıklarını söylüyor
- Kullanıcıların yüzde 36'sının içerik tüketirken keyif aldıkları zamanlarda, satın alma motivasyonları da artıyor
- Kullanıcıların yüzde 80'i markaların challenge ya da akım başlattıkları veya trend ya da mem gibi viral olabilecek içerik çıkarmalarından memnun oluyor
- Bir içerik üreticisinin sponsorlu videosunu izleyen TikTok kullanıcılarının satın alma motivasyonunda, mizahın önemi 1,7 kat daha fazla