22 Kasım 2024, Cuma Gazete Oksijen
Haber Giriş: 07.02.2022 16:04 | Son Güncelleme: 16.02.2022 15:19

Bu kemanın melodisini bütün dünya dinliyor

Babamın Kemanı, Netflix Dünya Top 10 Listesi’ne girdi ve ikinci haftada bir numaraya yükseldi
Bu kemanın melodisini bütün dünya dinliyor
Başrollerini Engin Altan Düzyatan, Belçim Bilgin ve Gülizar Nisa Uray’ın paylaştığı melodram Babamın Kemanı Netflix’ten izlenebiliyor. Andaç Haznedaroğlu’nun yönettiği BKM yapımı, ikinci haftasında platformun yabancı dilde en çok izlenen filmler Top 10 listesinde ilk sıraya yükseldi. İlk iki günde üç milyon saatten fazla izlenen film dünya çapında büyük bir başarı elde etti.

Klasik bir melodram

Yapımcılığını Necati Akpınar’ın üstlendiği, hikayesi Murat Taşkent’e ait olan, Palaspandıras ekibi tarafından senaryolaştırılan ve müzik direktörlüğünü Taşkın Sabah’ın üstlendiği filmin konusu kısaca şöyle: Yoksul ve hasta bir müzisyen olan  babası Ali Rıza (Selim Erdoğan) ile birlikte yaşayan 8 yaşındaki Özlem (Gülizar Nisa Uray), kısıtlı imkanları olmasına karşın mutlu bir hayat sürmektedir. Ali Rıza ölmeden önce uzun yıllar ayrı düştüğü erkek kardeşi Mehmet Mahir’den (Engin Altan Düzyatan) yeğenini himayesi altına almasını ister. Dünyaca ünlü bir keman virtüözü olan Mehmet Mahir, Özlem’i ilk başta reddeder. Ancak karısı Suna’nın (Belçim Bilgin) etkisiyle yanına almayı kabul eder. Amca ve yeğen müziğe olan tutkularının da etkisiyle zamanla derin bir bağ kuracaklar, Mehmet Mahir eski kibirli ve sert halinden sıyrılacak, küçük kız ise sıcak bir yuvada yaşamanın nasıl bir şey olduğunu deneyimleyecektir. İlişkileri derinleştikçe, Mehmet Mahir ölen abisinin onun için neleri göze aldığını ve ailenin önemini anlayacaktır. Babamın Kemanı’nın başrol oyuncuları Engin Altan Düzyatan, Belçim Bilgin, Gülizar Nisa Uray ve yönetmeni Andaç Haznedaroğlu başarının ardında yatan nedenleri ve rollerini Oksijen’e anlattılar.

“Bir ay boyunca keman dersi aldım, konser izledim”

ENGİN ALTAN DÜZYATAN – Mehmet Mahir Kamacı Yaklaşık bir ay boyunca keman virtüözü Yonca Aktunç’tan özel ders aldım. Çaldığımız tüm parçaları tek tek çalıştık. Sol eli kullanmak, doğru nota basmak ve arşe hareketini sağlamak çok kolay değildi, bu yüzden disiplinli ve yoğun bir şekilde çalışma planı uyguladık. Ayrıca Yonca Hoca’nın tanıştırdığı başka müzisyen ve keman virtüözleri da mental olarak hazırlık aşamasında destek oldular. Rolümün genel hatlarını oluşturmak için birçok keman virtüözü belgeseli ve konseri izledim. Mehmet Mahir’in kibrinin arkasında çocukluk yıllarına dayalı travmalar yatıyor. Acılarını unutmak, yok saymak için kendine duvarlar örmüş ve bu duvarların arkasında kendine güvenli alanlar yaratmaya çalışmış bir adam. Bu alanın içine kimseyi sokmayı tercih etmeyen, girmek isteyenleri kibriyle, ters davranışlarıyla engelleyerek kendini korumaya çalışan biri. Hayatına öz yeğeni olan bir çocuğun girmesi ve abisinin onun için yaptığı fedakarlıkları öğrenmesiyle bir anlamda kendi çocukluğuyla yani kendi geçmişiyle de barışıyor. Geçmişiyle ilgili travması bu sayede çözüldükten sonra yeğeniyle aralarında kopmayacak bir sevgi bağı oluşuyor. Çocuklarla çalışmak diğer aktörlerle çalışmaktan farklı. Onlarla empati kurarak yaklaşma şekliniz çok önemli, size kendini kapatmaması, büyük korkular veya heyecanlar duymaması için aynı göz hizasında ve sıcaklıkta olmak size kendilerini açmalarını sağlıyor. Pedagojik konulara dikkat ederek bir çalışma şekli oluşturduk. Onlar için en önemli konulardan biri, yaptığı işte kendini güvende hissetmektir, bu yüzden oyuncu koçu da vardı, aramızda çok kıymetli ve değerli iletişim kurduk. Nisa çok sıcak, çok cana yakın, çok yetenekli bir çocuk, baştan itibaren aramızda organik bir bağ oluştu ve bu güzel enerji ekrana yansıdı.

“Suna narsist bir adama aşık, pek çok şeyden vazgeçmiş”  

BELÇİM BİLGİN – Suna  Suna evliliğinde ihtiyaçlarına karşılık bulamayan bir kadın çünkü narsist ve kendiyle dolu bir adamla birlikte ve ona aşık. Onunla birlikteliği hayatında kendisiyle ilgili birçok vazgeçişlere sebep olmuş. Kendini bu kadar azımsamak kendisine olan saygısıyla çatışmasına da sebep olmuş. Ta ki Özlem hayatlarına girip hayatlarındaki eksikliği onlara hatırlatana kadar. Sonra sevmekle, aile olmakla, birbirlerine destek olmakla ilgili başka şeyler fark ediyorlar. Önemli olduğunu düşündükleri pek çok şeyin, özellikle de Altan’ın karakteri açısından bakıldığında aslında önemli olmadığını, hayatta başka erdem ve değerlerin varlık sürdürebilmek için değerli olduğunu algılıyorlar. Suna, Özlem’e annelik yapmaktan ziyade bir abla olabilir bence. Özlem çok zeki ve farkındalığı yüksek bir kız. Sadece hayatla ilgili tecrübesizliği var. Suna, Özlem’i bu tecrübesizliği karşısında hayata karşı kollayabilir ve ona hayatta bir rehber olabilir. Bu rol için özel ders aldım. Birçok konser videoları izledim. Lola Astanova bana bu süreçte çok ilham verdi. Hem bütün benliğiyle feminen enerjisini hem de artistik bütün duyularını ortaya koyduğu performanslar sergiliyor.

“Zaten sulu göz olduğum için hemen ağlayabiliyordum…”

GÜLİZAR NİSA ORAY - Özlem Babamın Kemanı filmi bana öncelikle güzel bir deneyim kattı. İlk defa bir filmde oynadım. Yönetmenimiz Andaç Haznedaroğlu, oyuncu koçum Gülay Say, keman hocam Ömer Öcal ve setteki bütün herkese çok teşekkür ediyorum. Bu benim için çok eğlenceli, heyecanlı bir filmdi. BKM’ye de sunduğu imkanlardan dolayı çok çok teşekkür ediyorum. Keman çalmayı bilmiyordum. Bu film için bir aylık keman eğitimi aldım. Keman hocam Ömer Öcal’ın bana kattığı şeyler ile keman çalmayı çok hızlı öğrendim. Film dram filmi ve bu yüzden ağlamam gerekiyordu. Ağlama sahnesinde biraz zorlanıyordum. Filmdeki bir replik o kadar duyguluydu ki oyuncu koçum Gülay Say bana o repliği söyleyip öyle bir duygu katıyordu ki hemen ağlayasım geliyordu. Zaten biraz sulu göz olduğum için hızlıca ağlayabiliyordum.

“En geçerli senaryo modellerinden biri, bu birincilik sürpriz olmadı…”

ANDAÇ HAZNEDAROĞLU - Yönetmen Bu sonuç bizim için büyük sürpriz oldu diyemeyeceğim. Babamın Kemanı bu dünyada en geçerli senaryo modellerinden biri aslında.  Hollywood filmlerinin ana yapısı, küçük bir “Kahramanın Yolculuğu”. Eski Yeşilçam’da çok kullanılan bir model. Tolstoy’un da dediği gibi ‘’Tüm muhteşem hikayeler iki şekilde başlar: Ya bir insan bir yolculuğa çıkar, ya da şehre bir yabancı gelir.” Bu filmde ikisi de var. Çok kısa zamanda, üç buçuk haftada çektik.  Film öncesinde bütün oyuncuları toplayıp bir sürü motivasyon konuşması yaptım. Bir de oyuncuların kısa sürede müzik aleti çalması düşünülünce inanılmaz bir süreçti. En büyük şansımız küçük oyuncu Nisa oldu. Başta onun sevimliliği izletiyor filmi. Projeye inanç ve samimiyet ana formül diyebiliriz.