Vanessa Friedman / The New York Times
Eğer Met Gala yüksek modanın partisi haline geldi. Oscar’lar da marka pazarlama fırsatlarına evrildi. Cumartesi sonlanan Cannes Film Festivali’nde ise bu iki durum da geçerli. 11 gün süren festival oldukça uzun ve A sınıfı ünlülerden D sınıfına kadar herkes katılıyor. Kırmızı halılar, gala yemekleri, fotoğraf çekimlerinden bahsetmiyorum bile… Festival boyunca modanın bütün olası permütasyonları görülüyor. Giambattista Valli’nin uzun tülü, Dior’un prenses elbiseleri, Peter Dundas görünümleri, klasik siyah ve beyaz smokinler, havacı güneş gözlükleri dikkat çekti. Ancak birkaç iddialı parça ve insan bu özel an hakkında bir ders vermek için sadece muhteşem olmanın ötesine geçti.
1. Pembe
Valentino’nun yaratıcı direktörü Pierpaolo Piccioli kendi yarattığı ve baş harfleriyle isimlendirdiği Pembe tonu PP’yi son Paris Moda Haftası’nda tanıtınca bütün parçaları bu renkte tasarlamıştı. Haliyle beğeniler ve eleştiriler karışıktı. Her şey çok parlaktı ve bazı parçalar birbiriyle karışıyordu. Ancak parçaları nisandan beri kırmızı halılarda ve koleksiyonlarda sergileyen ünlüler beklenmedik şekilde şova bayıldı. Görünüşü ne kadar zarif olursa olsun bu özel renk hemen tanınabilir, spesifik ve göz kamaştırıcı. Dolayısıyla, ünlüler sanki aynı şeyi giyiyormuş gibi göründüklerini fark etmemiş gibiler. Günün sonunda Valentino Pembe PP onu giyen Anne Hathaway, Naomi Campbell, Katherine Langford gibi isimleri gölgede bırakarak unutulması imkansız bir işe imza attı.
2. Şortlar
Fırfır ve penguen takım elbiselerin arasında aşırı görsellik makaronları anımsatabilir. Bütün bu görselliğin ortasında Cannes'ın aslında bir tatil kasabası olduğu, plajı ve tahta iskelerle tamamladığı unutulabilir. Haliyle bazı ünlülerin uzun etekler veya smokinleri terk ederek sahil kenarı modasına şort giyerek uyması ferahlatıcıydı. Bunlar elbette kottan ziyade takım elbise şortlarıydı. Yine de fikir doğruydu. En iyi ilk uzun metrajlı film ödülünü veren Caméra d'Or jürisinin başkanı Rossy de Palma açılış galasında siyah bir şort takım elbise giydi ve ertesi gün de benzer bir kombinin beyaz tonlarını tercih etti. Mini etekten daha havalı ve uzun etekten daha havadardı.
3. Protesto
Kamera lenslerinin, paparazilerin ve gözlerin üzerinde olduğu kırmızı halılar genelde protestolar için geleneksel bir yerdir. Louis Vuitton şovunun çevreci bir protestocu tarafından basıldığını anımsayın. Bu sene de buna bir istisna değildi. Kadın bir aktivist George Miller'ın Üç Bin Yıllık Hasret filminin galasını bastı ve iç çamaşırlarına kadar soyunarak Ukrayna bayrağının renklerine boyanmış çıplak gövdesinde yazan "Bize tecavüz etmeyi bırakın" mesajını kameralara gösterdi. Vücudunun alt yarısında kana benzeyen kırmızı boyalar vardı ve Fransız feminist kolektifinin adı “Pislik” kelimesi yazıyordu. Güvenlik tarafından çabucak örtbas edilip götürülmesine rağmen motivasyonunu anlayabilirsiniz. Neden tüm bu dikkati elbiselere harcıyorsunuz?
4. Vintage
Yeniden giyme hareketinin çok parlak bir eş değeri olan, markaların arşivlerine dalmak bugünlerde daha yaygın hale geliyor. Zamanı gelmişti. Örnek olarak: Stilist Law Roach ile çalışan Bella Hadid, üç farklı Versace görünümüyle vintage havanın gücünü ustalıkla sundu. İlk olarak, 1987'den kalma siyah elbiseyle John Singer Sargent'ın Madame X filmini anımsatan dev bir kabarıklıkla The Innocent'ın gösterimine katıldı. Ardından festivalin yıl dönümü yemeğine 2001'den kalma deri kalçalı bir elbiseyle gitti. Sonra da, balkonunda 2003'ten kalma korse bağcıklı şifon görünümüyle ortaya çıktı. "Bu eski şey" ifadesine yeni bir anlam kazandırdı.
5. “Elvis” etkisi
Baz Luhrmann Presley’nin biyografisi bir süredir ses getiriyor. Bu yüzden, bazı tasarımcılar ve onları giyen cesur isimlerin Elvis Presley'nin imzalarından etkilenmesi şaşırtıcı değildi. Sadece “Elvis” galasında olmamakla birlikte, pastel renkli smokinler ve tulumların hepsi oradaydı. En azından filmin görünümünü öven eleştirel karşılama göz önüne alındığında, bu sadece başlangıç. Trend algılayıcılarınızı şimdiden ayarlayın.
En iyi giyinen mansiyonları:
Görkemi Croisette'in kitsch eğlencesiyle dengeleyen Anne Hathaway. Parlak tüy çeşitlerinin onu muhteşem bir cennet kuşu gibi gösterdiği Viola Davis. Gardırobunun bir minyatür moda haftası gibi olduğu, büyük jüri üyesi Rebecca Hall.
© 2022 The New York Times Company