23 Kasım 2024, Cumartesi Gazete Oksijen
Haber Giriş: 31.03.2023 04:39 | Son Güncelleme: 13.05.2024 17:15

Oyun pazarı sinemayı ezip geçecek

Tüketicilerin bu yıl video oyunlarına 185 milyar dolar harcaması bekleniyor. Bu meblağ, sinema salonlarına harcanacak paranın beş katı, Netflix gibi “streaming” yayıncılarının gelirinin de yüzde 70 fazlası. En çok oyun oynayanlar 30’lu ve 40’lı yaştakiler
Oyun pazarı sinemayı  ezip geçecek


Warner Bros geçen ay yeni bir Harry Potter yayınladı ve iki hafta içinde 850 milyon dolar gelir elde etti. Şirket böylelikle kendi tarihindeki en başarılı ikinci Harry Potter lansmanını yapmış oldu. Ancak “Hogwarts Legacy” adlı bu Harry Potter film değil, bir video oyunu.

Warner'ın bu son işi, insanların değişen eğlence biçimlerini gösteren, ticari açıdan oyun endüstrisinin eski medyayı nasıl geride bıraktığını ortaya seren bir örnek. Tüketicilerin bu yıl oyunlara 185 milyar dolar harcayacağı tahmin ediliyor. Bu meblağ, sinema salonlarına harcanacak paranın beş katı, Netflix gibi "streaming" yayıncıların gelirinin de yüzde 70 fazlası. Bir zamanlar çocuk hobisi olan oyun sektörü yaşça da artık büyüdü. Konsol oyunları oynayanlar arasında 30'lu ve 40'lı yaşlarındakilerin sayısı artık 10'lu ve 20'li yaşlarındakilerin sayısını geçti.

Oyun sektörü olgunlaştıkça diğer medyayla rekabet etmekle kalmıyor, açgözlü bir Pac-Man gibi eski medyayı yutuyor.


Harry Potter gibi fikri mülkiyetler oyun formunda başarılı oluyor ancak başka oyun serileri de farklı mecralarda büyük talep görüyor. İzleyiciler çizgi roman kahramanlarından bıktı, Apple'ın bu ayın sonunda çıkacak “Tetris” filmi ise Hollywood'un fikir madenciliğinin en son ve belki de en tuhaf örneği. Amatör yaratıcılar da benzer işler üretiyor. Oyun klipleri, YouTube'da müzikten sonraki en büyük içerik kategorisi.

Daha da büyüyecek

Hatta izleyiciler eski medyayı bile giderek oyunlar aracılığıyla tüketiyor. Uzun soluklu televizyon dizisi “The Walking Dead”in son sezonu Facebook'ta interaktif bir oyun halini aldı. Ariana Grande gibi müzisyenler “Fortnite” oyununda konserler veriyor. Fitness videoları yerini fitness oyunlarına bırakıyor. Sosyal ağlar dahi kısmen oyun alanına taşınıyor. Roblox gibi platformlar, çocuklara oyun oynamanın yanı sıra sohbet etmek ve alışveriş yapmak için de bir ortam sağlıyor. Halen metaverse diyebileceğimiz bir şey varsa oyunlar sayesinde.