33 yaşındaki pop yıldızı Taylor Swift, dünyanın en etkili şekilde işlerini yürüten liderleri arasında yerini alabilir. Şarkı haklarını kontrol etmek için yarışan müzik yöneticilerini alt etti, teknoloji devleriyle tartıştı ve rekor sayıda albüm sattı. Bir pazarlama stratejisi olmadan önce hayranlarıyla doğrudan internet üzerinden konuşarak onların güvenini kazandı. Mevcut konser turnesinin satışları Ticketmaster'ın çökmesine neden olunca, ABD'li yetkililer tüm etkinlik endüstrisinin bir düzenlemeye ihtiyacı olup olmadığını tartıştı. Swift'in Eras turunun 1 milyar doların üzerinde hasılat potansiyeliyle tüm zamanların en büyük konser turnesi olacağı tahmin ediliyor.
Rihanna gibi dünyaca ünlü diğer yıldızlar sanatçı olarak elde ettikleri başarıyı başka işler kurmak için kullanırken, Swift imparatorluğunu büyük ölçüde müzik sınırları içinde tuttu. Wall Street Journal Swift'in iş dünyasında süper yıldızlığa yükselişi sırasında yaşadığı tökezlemelerden ve elde ettiği başarılardan bazı yönetim tüyolarını yazdı.
Yakın çevrenizde insan sayısını sınırlayın
Müzik sektöründeki pek çok sanatçı iş süreçlerini dışarıdan birilerine devrederken Swift aktif olarak işin içinde kalmaya devam ediyor. Swift'in faaliyetlerine aşina olan kaynaklara göre, ünlü müzisyen çalışan sayısını az tutuyor ve aralarında ailesinin de bulunduğu bir avuç sırdaşıyla işlerini yürütüyor. Swift genellikle dışarıdan yöneticiler, acenteler ve avukatlar gibi işlerini kesintiye uğratacak kişilerden kaçınıyor.
Çabalayın ve pes etmeyin
11 yaşındayken, annesi ve küçük erkek kardeşi arabada beklerken, Swift kapı kapı dolaşarak ,plak şirketlerinden karaoke şarkılarından oluşan CD'lerini dinlemelerini istedi. Bu ilgi çekmeyince Swift 12 telli bir gitar aldı ve her gün saatlerce pratik yaptı. Ayrıca şarkı yazmaya da başladı. İki yıl sonra ise bu çabası karşılık bularak RCA Records ile bir geliştirme anlaşması yapmasına yardımcı oldu.
Spontanelikten kurtulun
Country tarzında müzik yapan gruplar, albümlerini yayınlamadan önce, ilk single'larının yayınlanması umuduyla yaklaşık 200 radyo istasyonunda çalmak için ABD'de yorucu bir yolculuk yaparlar. Şarkı ivme kazanırsa listelerde tırmanarak plak şirketini albümün geri kalanını çıkarmaya teşvik eder. Swift'i 2006 yılında ilk albümü öncesinde radyo turunun ilk ayağına götüren ve daha sonra menajeri olan Rick Barker, bu sürecin moral bozucu olabileceğini ve birçok sanatçının bunu iyi idare edemediğini söylüyor.
Riverside, Kaliforniya'daki K-FROG Radyosu ile bir toplantıya giderken, Swift ilk single'ı Tim McGraw çalıyordu. Kanalın stüdyosunda çalan Swift, Tim McGraw'da someday you'll turn your radio on (bir gün radyonuzu açacaksınız) sözünü içeren satıra geldiğinde Barker'a baktı ve onun yerine someday you'll turn K-FROG on dedi. Hile işe yaradı. Kanal onu hemen radyoya almak istedi.
Kitlenizle iletişim kurun
Swift, önce Myspace'te, ardından Tumblr'da, daha sonra da Instagram ve TikTok'ta hayran kitlesini çevrimiçi olarak genişletmeye başladı. Bu platformlar, müziğini hayranlarına radyodan daha hızlı sunmasını sağladı. Barker, "Her gece binlerce hayranı için çalıyordu" dedi.
Swift'in sosyal medyayı öncü bir şekilde kullanması artık sanatçıların tüketicilerle kurduğu ilişkinin anahtarı olarak görülüyor. Sanatçının plak şirketi ve yayıncısı Universal Music Group'un CEO'su Lucian Grainge, "Hayranlarıyla otantik bir bağ kurmak için teknolojiyi kullanma biçimi birçok açıdan modern müzik endüstrisini tanımladı" dedi.
Kişisel bağlantılarınızla ilişkilerinizi koruyun
Yöneticiler, radyo programcıları ve diğer iş ortakları Swift'in eşleri ve çocuklarıyla ilgili ayrıntıları çok iyi hatırladığını anlatıyor. El yazısıyla yazdığı teşekkür kartlarının hala ellerinde olduğunu söylüyorlar. Swift'e yakın bazı kaynaklar, Swift'in ya da ekibinden birinin insanları hatırlamaya yardımcı olmak için notlar aldığını ve Swift'in tekrar bir araya gelmeden önce bunları gözden geçirdiğini söyledi.
Sürekli yenilenmek önemli
Müzik yöneticileri, Swift'in kültürel bir güç olarak kalıcı gücünün önemli bir parçasının kendini yeniden keşfetmedeki başarısı olduğunu söylüyor. Swift'in ilk yıllardaki menajeri Rod Essig, "Hiçbir albüm aynı değil, şovlar asla aynı değil. O yüzden insanların ilgisi devam ediyor" dedi.
Gücünün farkında ol
1989'un 2014'te yayınlanmasından haftalar sonra satışlar artınca Swift tüm kataloğunu Spotify'dan çekti. Albümünün yayınlanmasından önce yayın deviyle mücadele eden Swift, Spotify'ın 1989'u ücretsiz bölümünde değil, yalnızca ödeme yapan abonelerine sunmasını talep etmişti.
"Müzik ücretsiz olmamalı"
The Wall Street Journal için kaleme aldığı bir yazıda Swift "Değerli şeyler için para ödenmelidir. Benim görüşüme göre müzik ücretsiz olmamalı ve benim tahminime göre bir gün bir albümün fiyatının ne olacağına sanatçılar ve plak şirketleri karar verecek" dedi.
Emsalleri ortadan kaldır
Swift 2018'de Universal ile kaydettiği tüm müziklerin mülkiyetini kendisine veren bir anlaşma imzaladı. İlk altı albümü bağımsız plak şirketi Big Machine'de kaldı, ardından iki kez satıldı. Bu müziğin haklarını satın almayı deneyen ve başarısız olan Swift, satışı en kötü senaryosu olarak nitelendirdi ve albümü kendi versiyonları olarak yeniden kaydetme sözü verdi.
Başka hiçbir sanatçı aynı ölçüde ve aynı başarıyla yeniden kayıt yapmadı. Swift, orijinal albümlerde yer almayan ve daha önce yayınlanmamış şarkıları ekleyerek hayranlarını yeni versiyonları satın almaya teşvik ediyor. Hayranlarını işin içine katarak, sahipliğin neden önemli olduğunu açıklıyor. Yayın servisleri ve radyo istasyonları çalma listelerinde eski versiyonları yeniden kaydedilenlerle değiştirdi ve bunları yeni yayınlar olarak tanıttı. Journal'ın analizine göre, Fearless ve Red albümlerinin yeniden kaydedilmiş versiyonları, orijinal versiyonlarından 3'e 1 oranında daha fazla dinleniyor. Yeniden kaydedilen bir sonraki albümü Speak Now'ın (Taylor's Version) 7 Temmuz'da yayınlanması bekleniyor.