Her hafta cuma günü çıkan Oksijen’de yayımlanan yazılarımı genellikle bir önceki cumartesi kaleme alıyorum. Geçen hafta okuduğunuz yazımda ülkeyi yanlış saat dilimine kilitleyen eski bakanın ekonomik öngörülerinden bahsederken lafa “Doların 10 TL’ye vardığı şu günlerde” diye başlamıştım. Tedbirsizlik etmişim. 19 Kasım’da okurlar o makaleyi içeren gazeteyi ellerine aldıklarında dolar çoktan 11 TL’yi geçmişti. Merkez Bankası’nın ha bire faiz indirmesi, liranın değer yitirmesine yol açıyor. Bu sürpriz değil, anlaşılması hiç zor olmayan matematiksel bir bağlantıya dayanıyor, faizi indirenler de bunu gayet iyi biliyor. Yani Merkez Bankası bu tutumunu sürdürürse lira düşmeye devam edecek, gelirini TL olarak kazanan insanlar ve kurumlar da (eğer doğrudan veya dolaylı olarak TL evreninin dışında birilerine ödeme yapmak zorundalarsa) yoksullaşacak, belki de batacaklar. Günümüzde herkesin “TL evreni”nin dışıyla bir bağlantısı var, vazgeçemeyeceğimiz birçok temel ürün (yakıt mesela) başka ülkelerden yabancı para birimleriyle alınıyor, fiyatlar bir ağ içinde birbirlerine bağlı, o yüzden liranın düşüşünü her an hissediyoruz.
26.11.2021 04:29
Nas
A+
Yazı Boyutunu Büyüt
A-
Yazı Boyutunu Küçült
* Bu haber/yazı ve resimlerin eser sahipliğinden doğan tüm hakları Haftalık Yayıncılık Anonim Şirketi’ne ait olup işbu yazı/haber ve resimlerin, kaynak gösterilmeksizin kısmen/tamamen izin alınmaksızın yeniden yayımlanması yasaktır. Haftalık Yayıncılık Anonim Şirketi’nin, 5187 sayılı Basın Kanunu’nun 24. maddesinden doğan her türlü hakkı saklıdır.
İki ütopya
12 Haziran 2026
Sanılar çökerken
05 Haziran 2026
Bir kurum nasıl yıkılır?
29 Mayıs 2026
Sömürü döngüsü
22 Mayıs 2026
Üretim patlaması
Tüm Yazıları
15 Mayıs 2026