Beyoğlu’nda yer alan Versus, izleyiciyi karartılmış bir atmosferle karşılıyor. Birbirine açılan odaların içine yerleştirilen Pekin’in üretimleri, sanatçının mekân ve ışık tasarımı eşliğinde karanlıkla boyanmış bir galeride parıldamakta. Peki niye bu sergiyi Infatuation ismiyle izliyoruz? Sanatçının kısa süreli çarpıldığı ve sonrasında inişe geçtiği durum ne? İki insan arasında olan biten aşkı anlatan bu kelimeyi, sanat eserleriyle kendisi arasında olan bitene giydiren Pekin, mimar bir sanatçı olarak ürettiği nesnelerle kurduğu bağ ve sonrası için de infatuation kavramını bu sergide merkeze alıyor. Böylece karanlık bir noktadan giderek aydınlanan ve gözün alıştığı bir yerde görünür olan bu nesneler Pekin’in iniş ve çıkış arasında ürettikleri… Öte yandan günümüz dünyasında üretim ve tüketim ilişkileri içinde daldan dala gezinen halet-i ruhiyemiz ve bir türlü iflah olmayan arzumuz da Pekin’in değişken dünyaya baktığı yeri işaretliyor kendi sözleriyle. Dahası bu yer değiştirme meselesine 2018’den beri üretim biçimleri için de değiniyor Pekin: “Üretim dünyamın yıllar içindeki konumu gibi hem birbiriyle ilişkili ve birbirine bağlanıyor hem de birbirinden bağımsız. Bağlanma da kopma da hep yan yana…”
16.06.2023 04:30
Sanat ve mimari arasında ‘delice aşık olmak’
Ömer Pekin’in Infatuation sergisi Versus Art Project’te açıldı. Dilimize delicesine aşık olma olarak çevrilebilecek bu kelime Versus’un karanlıkla boyanmış odalarında Pekin’in sergisini tanımlıyor
İmgelerin kaosu: Bilinmeyeni düşünmek
22 Kasım 2024
Üstümüze sinmiş sözler ve imgeler
15 Kasım 2024
Bu sergileri de kaçırmayın
25 Ekim 2024
Zamanın dönüştürücü gücü mü, yanılsaması mı?
11 Ekim 2024
Gündelik nesneler, beklenmedik eserler
Tüm Yazıları
16 Ağustos 2024