Temas/Yorum’da bu hafta Erol Eskici’nin Amaçlanmamış Anıtlar sergisi var. Sergi adını, Avusturyalı sanat tarihçisi Aloïs Riegl’ın 20. yüzyılın başında kaleme aldığı, mimarlık yazınının temel kitapları arasında yer alan Modern Anıt Kültü- Doğası ve Kökeni’nde (1903) tanımladığı ve kurduğu kavramsal çatının önemli ayaklarından biri olan “Amaçlanmamış Anıtlar”dan almış. Riegl’ın vurguladığı; bir kimseye yahut bir olaya ithafen yapılmamış bir anıtın zamanın kalınlığı boyunca tarihin izini taşıdığı ve bir anı biricik kıldıkları için eninde sonunda “anıt” olması, dahası bu mertebeye erişmesi, bu değeri kazanması!
23.12.2022 04:30
Yeni bir anıt kimin için?
Erol Eskici’nin kasım ayı sonunda açılan Amaçlanmamış Anıtlar sergisi SANATORIUM’da devam ediyor
Üstümüze sinmiş sözler ve imgeler
15 Kasım 2024
Bu sergileri de kaçırmayın
25 Ekim 2024
Zamanın dönüştürücü gücü mü, yanılsaması mı?
11 Ekim 2024
Gündelik nesneler, beklenmedik eserler
16 Ağustos 2024
Doğanın ortasında doğayla konuşarak
Tüm Yazıları
05 Temmuz 2024