Horizon Zero Dawn bana göre zaten bir başyapıttı ve yıllar önce piyasaya ilk sürüldüğünde Aloy'un hikayesinde dahil olmuştum. Ancak Horizon Zero Dawn Remastered, bu modern klasiği yıllar sonra daha iyi bir nokraya taşıyor. Pek çok kişi böyle eski bir oyunun Remaster sürümüne olan ihtiyacı sorgulasa da, oyunu deneyimleyenlerin bu tartışmalara girmediğini rahatça görebilirsiniz. Nixxes, Guerrilla Games ile ortaklaşa çalışarak Horizon Zero Dawn'ı halefi Horizon Forbidden West ile aynı seviyeye getirmek için yoğun bir çalışma temposuna girdi ve ortaya Horizon Zero Dawn Remastered çıktı.
Horizon Zero Dawn Remastered'ı ek içerik bulma beklentisiyle almayın. Bu yeni sürüm yeni bir keşif sunmuyor, diğer Remaster sürüm oyunlar gibi klasik oyunun elden geçirilmiş hali ve gelişmiş grafikleriyle dikkat çekiyor.
Forbidden West'te her bir ayrıntı fazlasıyla düşünülmüş. Bir hava döngüsüne sahip olma fikri yeni değil, ancak Guerrilla bu fikri bir adım daha ileri götürerek değişen hava sistemlerinin bitki yaşamını veya karakterleri nasıl etkileyebileceğini masaya yatırıyor. Aloy'un ya da Varl ve Erend'in terden sırılsıklam olduğunu ya da donma tehlikesi geçirdiğini görmek belki pek çok kişi için bir şey ifade etmiyor olabilir ancak Guerrilla'nın bu ayrıntılara girmesi çok değerli.
Burada maceraya atılacağınız dünya tamamen tanıdık gelse de, aslında tamamen elden geçirildiğine tanık oluyorsunuz. Dokular değiştirildi, yeşilliklerin yoğunluğu artırıldı ve ışıklandırma yeniden düzenlendi.
Guerrilla, NPC'lere benzersiz estetik ve özellikler kazandırmak için her zaman büyük özen göstermiş olsa da, animasyonlar ilk seferinde oldukça kötüydü. Horizon Forbidden West piyasaya sürüldüğünde bu sorun iyice giderilmişti.
Grafik modları söz konusu olduğunda, temel PS5'te oynadım (henüz PS5 Pro yok) ve PS5'te Horizon Forbidden West için sahip olduğunuz üç seçeneğin aynısına sahipsiniz; 30 FPS modu, 60 FPS modu ve 120hz ekran kullanıyorsanız 40 FPS'de oynamanıza izin veren üçüncü dengeli mod.
Aslında, Forbidden West'in NPC'lerinin sektörde bulabileceğiniz en iyi gerçekleştirilmiş örneklerden bazıları olduğunu söylesem yanlış olmaz ve Horizon Zero Dawn da Forbidden West seviyesine taşınmış.
Nixxes'in bu eski karakterlere yeni bir soluk getirmek için 10 saatten fazla hareket yakalama görüntüsü ve diyalog kaydı üzerinde yeniden çalışmasıyla o canlılığını yitirmiş görünüm çoktan ortadan kalkmış. Ayrıca, Meridian gibi bölgelerde açıkça görülebilen çok daha fazla NPC yoğunluğu var.
Muhtemelen oyunun temelinde en çabuk fark edilen gelişme, tamamen yeniden işlenen ve PC versiyonlarına daha çok benzeyen yeşilliklerin iyileştirilmesi şeklinde ortaya çıkıyor. Dünya daha dolgun ve daha fazla büyümüş görünüyor ve oyunun genel görsel etkisinde büyük bir fark yaratıyor.
Burası her zaman oyunun en hareketli yerlerinden biriydi. Daha önce biraz boş görünen veya geliştiricilerin zamanı veya kaynakları tükenmiş gibi hissettiren alanlar, şimdi günlerini geçiren çok sayıda yeni NPC ile çok daha gerçekçi ve renkli.
Daha önce de söylediğim gibi, hikaye ve oynanış aynı kalsa da, oyunun dünyasında yapılan bu ince değişiklikler, oyunda hissedilir yeniliklerin kapısı açıyor.
İleri geri giderken fark ettiğim bir başka büyük şey de DualSense kontrol cihazının dokunsal desteğiydi, bu da suyu ve oyun içindeki farklı arazi türlerini taklit etmek için gerçekten iyi bir iş çıkarıyor ve benzer şekilde uyarlanabilir tetikler, savaşın yoğunluğunu hissetmenizi sağlamak için çok yol kat ediyor.
Bunun nedeni Nixxes'in bu güzel hikayeyi yeni bir bakış açısıyla deneyimleme fırsatı sunmuş olması. Bu sefer kendimi NPC'lerle yaptığım konuşmalara çok daha fazla kaptırdım.
Bulmayı umduğum ama bulamadığım tek bir şey varsa o da Horizon Forbidden West'in envanter sistemiydi. Guerrilla'nın 2022'deki devam oyununda, Aloy taşıma hakkını aşarsa, topladığınız fazla eşyalar haritadaki envanter sandıklarına gönderiliyor.
Karakter modelleri Horizon Forbidden West'ten getirilerek tamamen yeniden yapıldı, bu nedenle Aloy Horizon Forbidden West'tekine çok daha yakın görünüyor ve ara sahnelerdeki karakterlerin tümü de yeniden yapıldı.
Bu sandıklar tipik olarak hem büyük yerleşim yerlerinde hem de daha küçük kamplarda bulunuyor ve kolayca stok yapmanıza olanak tanıyor. Ne yazık ki bu Remastered sürümünde durum böyle değil, bu yüzden oyuncular orijinal sürümde olduğu gibi biraz bu sistemi yadırgayabilir.