27 Mayıs 2022, Cuma
Haber Giriş: 15.05.2022 14:58 | Son Güncelleme: 15.05.2022 15:25

Eurovision 2022’den neler öğrendik?

The New York Times Eurovision 2022’de öne çıkanları yazdı. Avrupa müziği nereye evriliyor? Tercih edilen kıyafetler neye işaret ediyor? Ukrayna’nın zaferi ve diğer ülkelerin dayanışması işgalde ne rol oynuyor?
Norveç'i temsil eden Subwoolfer'un performasından bir kare (Alessandro Grassani/The New York Times)
Norveç'i temsil eden Subwoolfer'un performasından bir kare (Alessandro Grassani/The New York Times)

Alex Marshall ve Jessica Testa / The New York Times

Eurovision 2022’nin hikayesi başından beri Ukrayna’nın zaferi olacaktı ancak bu yılki yarışma çok daha fazla şey hakkındaydı. İşte finalden öğrendiklerimiz:

Britanya artık Avrupa’nın en nefret edilen ülkesi değil

İngiltere son 20 yıldır Eurovision'da korkunç bir performans sergiliyordu. Bu süre zarfında yarışmaya katılanlar iki kez sıfır puan ile sonuncu oldu. Cumartesi gecesi, Britanya'nın Eurovision izleyicileri, TikTok'ta ünlenen rock şarkıcısı Sam Ryder'ın Space Man ile ikinci olması karşısında şok oldular. 

Başarısı ülkenin siyasi liderlerini bile şaşırttı. Britanya’nın lider olduğu bir anda kültür bakanı Nadine Dorries, Twitter'da “Vay canına, zirvedeyiz. Yeter ki bu anın tadını çıkaralım" yazdı.

Almanya'nın müzik sahnesi kendini geliştirmeli

Britanya müzikal itibarını kurtardıysa, Almanya tam tersini yaptı. Yarışmaya katılan Eminem benzeri rapçi Malik Harris, ülkenin en kötü sonucu olan, sadece 6 puanla sonuncu oldu. Avrupalılar Almanya'nın kıtada politik olarak fazla baskın olduğunu mu düşünüyor, yoksa şarkıları mı kötü?

Yakında Sırpça şarkılara eşlik edebiliriz

Bad Bunny ve Rosalía gibi İspanyolca söyleyen pop yıldızları dünya çapında pop listelerinin zirvesine çıkmaya başladı. İspanya'nın katılımcısı cumartesi günü üçüncü oldu ve kültürü daha da güçlendirdi. Peki pop listelerini fethetmek için bir sonraki dil ne olabilir? Bu yılki Eurovision'a dayanacak olursak Ukrayna'nın bir şansı var.  

Ülkede rapçi Alyona Ayona ve şarkıcı Ivan Dorn da dahil olmak üzere bir dizi harika pop müzisyeni var. Belki de yeni dil Sırpça olacak. Sırbistan yarışmacısı Konstrakta cumartesi günü Meghan Markle'ın saçıyla ilgili şarkısıyla şaşırtıcı bir şekilde beşinci oldu.

Dans pop dönemi bitti

Normal bir Eurovision, sabah saat 3'te Akdeniz gece kulüpleri için mükemmel olabilecek en az bir düzine elektronik dans parçası içerir. Bu sene, içlerinde Çekya’dan We Are Domi’nin de dahil olduğu bu şarkılardan yalnızca birkaç tane vardı. Peki, Avrupa pop müziği bunun yerine nereye gidiyor?

Görünüşe göre fısıltıyla başlayıp koroyla biten duygusal pop şarkılara doğru. Hem Yunanistan'ın Amanda Georgiadi Tenfjord’u hem de İsveç'in Cornelia Jakobs'u bu formülü izledi ve ikisi de kalp kırıklığı hakkında şarkı söyledi.

Moda bile Ukrayna'ya destek gösterdi

Cumartesi günü inanılmaz bir stil yelpazesi vardı. Bazı yarışmacılar düz tişörtler giydi veya çıplak ayakla yürüdü. Diğerleri, Avustralyalı Sheldon Riley'nin tüylü ve boncuklu beyaz elbisesi gibi tamamen gösterişli kostümler giydi. Ancak bu kostüm Sheldon’ın kristal yüz maskesi tarafından gölgede kaldı.

Bu tür yarışmalarda en teatral kostümlü anlar genellikle en unutulmaz olanlardır. Peki neden bu kadar çok yarışmacı ters istikamete gitti? Bunun bir nedeni, bireylerin kendilerinden daha büyük bir şeye destek göstermesi olabilir: Ukrayna'da barış. 

Yine de bir dizi mavi-sarı kıyafet yerine, Ermenistan'ın ve Yunanistan'ın da dahil olduğu birçok sanatçı tamamen beyaz giyindi. Bu imajlar iyimserlik hissi uyandırdı ve Eurovision'dan beklediğimiz süper parlak, sahne dostu görünümler arasında öne çıktı.

© 2022 The New York Times Company