Yurt dışına seyahat etmeyi çok seven eski bankacı 80 yaşındaki Korkmaz İlkorur, seyahatlerinde müze ve galerilerdeki sergileri takip eden bir sanatsever. 1990’lı yılların başından beri de gittiği sergilerin afişlerini topluyor. 200’ü aşkın afiş toplayan İlkorur, 10 yıl evvel bu afişleri, çerçeveletip yaşadığı sitenin otoparka erişim koridoru olan 60 küsur metrelik alana asıyor. “Maddi imkanım koleksiyoner olmaya elvermedi” diyen sanat tutkunu, sergi afişlerinden oluşturduğu kendi sergisini anlatıyor. “Gittiğim her ülkede, şehirde mutlaka birkaç müze ve galeri de ziyaret ediyordum. Bir gün bir sergi afişi aldım. Bir kere almaya başlayınca da hep alıyorsunuz zaten. Zekeriyaköy’deki evim afişleri rulo halinde saklamak için çok müsaitti, yeterince alan vardı. Ancak yaklaşık 10 sene evvel daha küçük ve az katlı bir yere, İstinye Seba Vista Sitesi’ne taşındık. Ben de afişleri çerçeveletmeye başladım.”
Taşınırken, önce bunları okullara vermeyi düşünen İlkorur, “Onların da sergileyecek ya da muhafaza edecek yeri çok kısıtlı” diyor ve ekliyor: “Karşı kapı komşum site erişim koridorunun duvarını boyatıp, yerleri yaptırmıştı. Ben de ‘Bunları neden buraya asmıyoruz’ dedim. Ve mimar olan damadım asma düzenini planladı.” Girişler ve depo katında asılı olan 8-10 tane afişle birlikte yaklaşık 150 çerçeve olduğunu belirten İlkorur, kendisi için en kıymetli parçaları şöyle anlatıyor: “Hepsi eserlerini görmekten çok zevk aldığım sanatçılar. Ancak Picasso’dan çok etkilendiğim için en fazla Picasso posteri var."
“Tanesi 10 euro ama manevi değeri çok yüksek”
Oluşturduğu serginin akıbetinin ne olacağını sorduğumuzda ise İlkorur şu cevabı veriyor: “Afişleri parçalayarak vermek istemem. Toplu olarak kullanılmalı. İsterim ki mektep çocukları sanat derslerinde buraya gelsin, dünyadaki sergileri görsünler. Ancak sitenin özel mülkiyet olması sebebiyle bu mümkün değil. Robert Kolej gibi bir eğitim kurumu sanat bölümünde kullanmalı. Parasal değeri yok bunların. 8-10 euro’ya, en fazla 12-15 dolara alırsınız tanesini. Ama manevi değeri çok önemli.”∙