24 Kasım 2024, Pazar Gazete Oksijen
Haber Giriş: 23.12.2022 04:30 | Son Güncelleme: 23.12.2022 23:31

Setteki sevişme danışmanı: Mahremiyet koordinatörü

Mahremiyet koordinatörlerinin işleri oyuncuların sınırlarına saygı gösterilmesini sağlamak. Sayıları giderek artıyor. Mesleği öğreten bir okul da var: IDC. Hem okulun direktörü Claire Warden hem oyuncu Jamie Askew işin detaylarını anlattı. Yönetmen Ozan Açıktan ise Türkiye’yi yorumladı
Kal Netflix'in en çok konuşulan filmlerinden biri
Kal Netflix'in en çok konuşulan filmlerinden biri

Sinema ve televizyon dünyasındaki istismarları ortaya çıkaran #metoo hareketi Hollywood’a yeni bir meslek kazandırdı: Mahremiyet koordinatörü. Bu yeni görevi yerine getirenlerin işleri oyuncuların sınırlarına saygı gösterilmesini sağlamak ve sahnelerin gerçekçi ama güvenli bir ortamda çekileceği koreografiler yaratmak.
Geçen yılın en popüler dizilerinden Brigerton’ın mahremiyet koordinatörünün geçenlerde verdiği röportajla tüm dünyanın tanıdığı bu mesleği biz de merak ettik. Amerika’nın en önde gelen mahremiyet koordinatörlüğü ve yönetmenliği okulu, Amerikan SAG-AFTRA onaylı, IDC’nin ileri seviye dersler direktörü Claire Warden’a aklımızdakileri sorduk. Warden bir oyunculuk öğretmeni ve koçu. Birlikte çalıştığı oyuncuların ne kadar çok fiziksel ve duygusal travmaya maruz kaldıklarını görmek onda onlara daha güvende hissedecekleri bir ortam yaratma arzusu doğurmuş. Steven Spielberg’in yönettiği West Side Story, Gossip Girl 2, And Just Like That dizisi gibi birçok projede mahremiyet koordinatörü olarak görev alan, HBO, Amazon ve Zulu’ya danışmanlık veren Warden ayrıca Yale, NYU, Brown gibi önemli üniversitelerde ders veriyor.
Mahremiyet koordinatörü tam olarak ne yapar?
Kamera önünde çalıştığımızda bu işi yapan kişiye mahremiyet koordinatörü denirken konu tiyatro olunca mahremiyet yönetmeni deniyor. Ben onun görevini üç kısma ayırıyorum. Birincisi oyuncuların destekçisi ve avukatı gibi görev almak ve onların çıplaklık, temas gerektiren her sahneleri için rızalarının alındığından emin olmak. İkincisi yapım ekibi ve oyuncular arasında bir köprü oluşturup iki tarafın da birbirinden bekledikleri konusunda net olmasını sağlamak. Üçüncü olarak da bir koreograf görevi görmek ve fiziksel bir anlatım gerektiren, yani cinsel bir ilişkiye dayalı sahnelerde sahnenin gerçek olmadan gerçekçi ve estetik olması için çalışmak.