Facebook'un sahibi, bu yıl içinde ebeveyn kontrollü hesaplar sunarak Quest 2 ve Quest 3 ürünlerinin yaşını 13'ten 10'a indiriyor. Çocuklar hesap açmak, uygulama indirmek ve halihazırda mevcut olan yazılımlara erişimi engellemek için ebeveynlerinin onayına ihtiyaç duyacak. Ebeveynler çocukları için zaman sınırları koyabilecek.
Horizon Worlds için yaş sınırı değişmedi
Şirketten yapılan açıklamada sıkı gizlilik kontrollerinin uygulandığı belirtilirken ebeveynlerin çocuklarının yaşını gönüllü olarak belirtmeleri halinde öneriler gibi "yaşa uygun" uygulama mağazası deneyimleri sunulacağını da kaydetti. Bununla birlikte Meta, çocuklara reklam sunmayacak ve ebeveynler deneyimi iyileştirmek için verilerin kullanılıp kullanılmayacağını seçebilecek. Bu genç kullanıcıların Meta Horizon profilleri varsayılan olarak özel olacak, böylece aktif durum güncellemeleri için onay gerektirecek. Horizon Worlds, kullanıcıların 13 yaş ve üzerinde olmasını gerektirmeye devam edecek.
Meta, Quest gözlüklerini eğitim için bir fırsat olarak tanımlıyor. Şirket, bunun çocuklara sanal bilim dersleri ve bir dizi eğitici oyun sağlayabileceğini söylüyor. Mağazadaki eğitici oyunların çoğu 10 yaş ve üzeri için derecelendirilmiş, bu nedenle materyal sıkıntısı da yaşanmayacak.
Çocukların güvenliği nasıl sağlanacak?
Meta'nın politikaları teorik olarak 13 yaşından küçük çocukların kişisel verilerinin ebeveyn izni olmadan toplanmasını yasaklayan COPPA (Çocukların Çevrimiçi Gizliliğini Koruma Yasası) ile uyumlu. Ancak güvenlik konusunda endişeler var. VR uygulamaları, özellikle de sosyal olanlar, bazen tacize ve benzer istismara yol açabiliyor. Meta'nın genç kullanıcıları üçüncü parti uygulamaların içinde olanlara karşı koruması mümkün değil.
Ayrıca çocukların VR kulaklıkları kullanmasının sağlıklı olup olmadığı sorusu var. Duke Üniversitesi'nden Dr. Nathan Cheung'un ZDNet'e açıkladığı gibi, bu giyilebilir cihazlar göz ve boyun yorgunluğuna yol açabilir ve bu da özellikle küçük bedenli ve gelişmekte olan gözlere sahip çocuklar için sorun teşkil edebilir. Ayrıca sanal gerçekliğin derinlik algısını ve odaklanmayı nasıl etkileyebileceğine dair kesin bir araştırma da yok.
Bu teknoloji çocuklar için tehlikeli olmasa da güvenlik noktasında da garanti sunmuyor.