Türkiye’nin en büyük rock topluluklarından birinin, Duman’ın vokalisti Kaan Tangöze. İlk solo albümü Gölge Etme’yi 2015 yılında yayınlamıştı. Bugünlerde Aşık Mahzuni Şerif türkülerini yorumladığı ikinci solo albümüyle karşımızda. Neşet Ertaş, Aşık Veysel ve Aşık Mahzuni Şerif’i en büyük ilham kaynakları arasında sayıyor Tangöze. Aşık Mahzuni Şerif’in sizdeki anlamı nedir? Aşık Mahzuni benim hayran olduğum bir sanatçı. Eserlerini büyük saygıyla dinlerim. Solo repertuvarımda onun şarkılarını da çalardım. Aklımın bir köşesinde sevdiğim parçalarını bir araya getirmek ve temiz bir stüdyo kaydıyla yayınlamak hep vardı. Bu sevgimi insanlarla paylaşmak istedim. Pandemi bana böyle bir fırsat yarattı. Neye göre seçtiniz bu eserleri? Aşık Veysel, Neşet Ertaş ve Aşık Mahzuni benim için hep farklı bir yerde durdu. Bende Bach, Beethoven ve Mozart üçlüsü gibidirler. 20’lerimin ortasında, Duman’la ilk yıllarımda Kurtuluş’ta bir çatı katında oturuyordum. Aşık Mahzuni’nin Çeşmi Siyahım albümü vardır. Bahsettiğim bu yıllarda elime geçmişti. O zamandan bu yana hayranlıkla dinlerim. Solo albümüm için seçtiğim şarkılar bu albümden. Çeşmi Siyahım’ı ilk dinlediğinizde neler hissetmiştiniz? Aşık Mahzuni’nin bu albümündeki sözleri her döneme dokunuyor. Süleyman Demirel’e de, Kenan Evren’e de uzanır sözleri. Günümüze de uyarlayabiliyorsunuz. İnsanlar bu şarkıları dinlediğinde hükümeti eleştiren bir sürü kuple de bulacaktır. Çeşmi Siyahım’ı ilk kez dinlediğimde Duman’la da daha yeni yola çıkıyorduk. Bu yüzden benim için çok zihin açıcı oldu. Yazdığım sosyal içerikli parçaları etkiledi. Bu şarkılar günümüze dair neler söylüyor? Bir tanesinde “Köşkünü ben yaptım, oturmadın mı? / Bari sarayımda, çıldır da kurtul” diyorsunuz. Bu şarkıdan daha fazla ne desin ki? Günümüzdeki olayları bile nokta atışı yakalıyor. Mahzuni’nin Alevi bir sanatçı olarak çektiği zulümler var. Bugün birçok sanatçının başına geldiği gibi, yurt dışına gitmek zorunda da kalıyor. Bu açılardan da dertli. Sözlerin yanı sıra melodiler ve kompozisyon da çok etkiledi beni. Ben elbette kendi tarzımda yorumluyorum ama bu eserleri Aşık Mahzuni’nin kendi ritminde dinlemek başka güzel. Hep aynı akor dizisinin döndüğü eserler bunlar. Amerikan folk müziği de böyledir. Üstüne gelen sözler ve melodi değişir. Çok ufak bir aralıkta çok geniş bir şey yaratılıyor. Aşık Veysel, Neşet Ertaş ve Aşık Mahzuni Şerif sizin üretiminizi nasıl etkiledi? Dinlenen güzel şeyler bilinçaltınıza işliyor. Beste yaparken etkilerini görüyorsunuz. Duman olarak yaratıklarımız arasında türkü formunda bir sürü şarkı vardır. Mesela Halimiz Duman ve Kolay Değildir türkü formunda şarkılar. Bu büyük ustaları dinleyip özümsedikten sonra çıkan parçalar bunlar. İlk solo albümünüzde kendi eserlerinize yer vermişken bu albümde neden yorum tarafına geçmeye karar verdiniz? Sanırım Kafka’nın lafıydı; “İnsanın söz yazabilmesi için tabuttaki kadar yalnız olması gerekiyor.” Aradığım o yalnızlığı tam olarak bulamadım. Ama bu dönemde uzun zamandır aklımda olan bu albümü yapmış oldum. Şarkıların neredeyse tamamını tek seferde, iki günde kaydettik. Duman tarafında da besteler birikti. Duman tarafında Ari Barokas ve Batuhan Mutugil de solo albüm yayınladılar. Neler söyleyebilirsiniz bu albümlere dair? Çok güzeller. Zaten tüm aşamalarına hakimim. Mesela Ari otellerde çalar, söylerdi bize. Batuhan’ın albümündeki dört-beş şarkıya yeni Duman albümü için de bakmıştık. Dolayısıyla parçaların hepsine aşinaydım. Çok güzel kayıtlar oldu, çok güzel müzisyenler çaldı. Severek dinliyoruz.
14.01.2022 04:30
“Aşık Mahzuni benim için Beethoven gibi”
Kaan Tangöze yeni albümünde Aşık Mahzuni türkülerini yorumluyor: “Sözleri her döneme dokunuyor. Benim için zihin açıcı, yazdığım şarkıları çok etkiledi”
“Yaşamı anlamlandırmak için müzik yapıyorum”
22 Kasım 2024
Kanadalı eski modelin İstanbul konseri
15 Kasım 2024
Ardında büyük bir kültürel miras bıraktı
08 Kasım 2024
James Walsh: Müzik dayanışmadır
01 Kasım 2024
“Gençlere, eğitime ve sanata yatırım yapıyoruz”
Tüm Yazıları
25 Ekim 2024