Geçen eylül ayında, Eskişehir Odunpazarı Modern Müze’nin (OMM), üçüncü yıl dönümünde 38 sanatçının eserlerinin yer aldığı bir sergi açıldı: Yas ve Haz.
Sergi, yas ve hazzın tüm karşıtlığına rağmen bedenli oluşun içinde nasıl ikame ettiğine/edebildiğine odaklanırken; resim, fotoğraf, heykel, video ve enstalasyon gibi farklı disiplinlerde üretilen işler bu karşıtlığın varlığına kavram ve imgelerle aracı olmakta.
Yas ve Haz, yan yana gelmesi zor gibi görünen iki kavram; mutluluk ve üzüntü, neşe ve hüzün, öfke ve sakinlik, utanç ve kıvanç gibi zıtlıklarla eş. Beden daha da çoğaltılabilecek bu zıtlıkların tümünü peş peşe, iç içe bazen sakince bazen da kaos içinde yaşar. Sergi daha da çoğaltılabilecek bu karşıtlıklar içinde haz ve yas aracılığıyla bedene odaklanmakta. Sergide izlediğimiz işler yas ve hazzın merkezi bedeni, gösteren ve gösterilen olarak fenomenolojik bir yaklaşımla ele alırken farklılaşan bedenler hazzı yahut yası metaforlar eşliğinde göstermekte.
18.11.2022 04:30
İnsan insanın ışığı mıdır sahiden?
OMM üçüncü yaşını Yas ve Haz başlıklı sergi ile karşılarken, Ata Doğruel’in Işık Kaynağı performansıyla sorular soruyor
İmgelerin kaosu: Bilinmeyeni düşünmek
22 Kasım 2024
Üstümüze sinmiş sözler ve imgeler
15 Kasım 2024
Bu sergileri de kaçırmayın
25 Ekim 2024
Zamanın dönüştürücü gücü mü, yanılsaması mı?
11 Ekim 2024
Gündelik nesneler, beklenmedik eserler
Tüm Yazıları
16 Ağustos 2024