Haber Giriş: 13.01.2023 04:30 | Son Güncelleme: 13.01.2023 04:30

Yaşlanmanın şifresi genlerdeki dengesizlik mi?

ABD’li bilim insanları genler üzerine yaptıkları son araştırmalarında yaşlandıkça uzun genlerin kısa boylu genlerden daha az aktif hale geldiğini ortaya çıkardı
Yaşlanmanın şifresi genlerdeki dengesizlik mi?

İnsan DNA’sı boyutları farklılık gösteren genlerden oluşur. Bu yapılar birkaç yüz molekül kısalığında ya da iki milyon molekül uzunluğunda olabilir. Vücudun işleyişini sürdürmek için ihtiyaç duyduğu proteinlere ve diğer bilgilere dair talimatları taşırlar. Genler üzerine çalışma yürüten ABD’li bilim insanları, son araştırmalarında yaşlandıkça uzun genlerin kısa boylu genlerden daha az aktif hale geldiğini ortaya çıkardı.
Scientific American dergisinde yayımlanan makalaye göre bu bilgiye fareler üzerinde yürütülen çalışmalarda ulaşıldı. Northwestern Üniversitesi’nden Luis Amaral ile Thomas Stoeger’in başında olduğu ekip 12, 18 ve 24 aylık erkek farelerde kalp, beyin ve böbrek dahil olmak üzere 17 farklı dokudaki RNA değişikliklerini inceledi. Analiz, dokular arasında açık ve tutarlı bir model ortaya çıkardı: Yaşlı hayvanlarda uzun genlerin miktarı, kısa genlere göre daha azdı.