Pınar Çelikel
Ercan Kesal ile Yenal Bilgici ile yaptıkları nehir söyleşi kitabı Cebimdeki Ekmek Kırıntıları için Ataşehir’deki evinin çalışma odasında buluştuğumuzda İstanbul’da gök delinmişti. Beni senaryosunu yazdığı Bir Zamanlar Anadolu’da filmini çekerken Nuri Bilge Ceylan’ın kullandığı sandalyeye buyur etti. Havanın rengi de tam bir Nuri Bilge filmi gibiydi zaten. Camın yanına konulan çalışma masasının iki yanında tavandan yere kadar kütüphane, karşı duvarda anne ve babasının fotoğrafları, babasının ilkokul diploması, annesinin yıllar önce halı dokurken kullandığı örnek motif duruyordu. Elimde bir soru listesi, karşımda doktor, yazar, yönetmen, oyuncu, yapımcı yani fazla mükemmel bir sanatçı.
Nasipse Adayız ile İstanbul Uluslararası Film Festivali’nde En İyi Film ödülünü almış, Peri Gazozu kitabı onlarca dile çevrilmiş, Çukur’un İdris Koçovalı’sı olarak sevilmiş, şimdilerde Aldatmak’ın Ali Sezai’si olarak televizyon ekranında görülüyor. Yazıyor, üretiyor, gençlerle söyleşiyor… Nereden başlasam derken, dürüst olup nehir söyleşide yanıtlamayı atladığı bir soru olup olmadığı ile başladık. Sinemaya, dizilere ve Urla’ya gittik.