Top Gun'ın 36 yıl sonra gelen devam filmi Top Gun: Maverick gişe rekorları kırmaya devam ediyor. Vizyondaki 13. haftasını geride bırakan filmin Amerika gişesindeki toplam hasılatı 683 milyon dolara ulaştı. Tom Cruise'un başrolünde olduğu film böylece ABD'de Tüm zamanların en çok hasılat elde eden filmleri listesinde, Avengers: Infinity War'u geçerek 6. sıraya yükseldi.
ABD'de gişe rekoru kıran filmler - İlk 10
1. | Star Wars: Episode VII | 936 milyon 662 bin dolar | 2015 |
2. | Avengers: Endgame | 858 milyon 373 bin dolar | 2019 |
3. | Spider-Man: No Way Home | 804 milyon 793 bin dolar | 2021 |
4. | Avatar | 760 milyon 507 bin dolar | 2009 |
5. | Black Panther | 700 milyon 426 bin dolar | 2018 |
6. | Top Gun: Maverick | 683 milyon 438 bin dolar | 2022 |
7. | Avengers: Infinity War | 678 milyon 815 bin dolar | 2018 |
8. | Titanic 659 milyon | 659 milyon 363 bin dolar | 1997 |
9. | Jurassic World | 653 milyon 406 bin dolar | 2015 |
10. | The Avengers | 623 milyon 357 bin dolar | 2012 |
Üstelik Maverick'in, Black Panther'in 700 milyon dolarlık rekorunu kırarak 5. sıraya yükselmesine kesin gözüyle bakılıyor. Film dünya çapında tüm zamanların en çok izlenenleri arasında ise 1 milyar 403 milyon 438 bin dolarla ikinci 12. sırada yer alıyor. Gişedeki süresi göz önüne alındığında ise 1 milyar 515 milyon 341 bin dolar ile 10. sırada bulunan Furious 7'yi geçme ihtimali pek mümkün görünmüyor.
Tüm zamanların gişe rekoru kıran filmleri
1. | Avatar | 2,847,397,339 dolar | 2009 |
2. | Avengers: Endgame | 2,797,501,328 dolar | 2019 |
3. | Titanic | 2,201,647,264 dolar | 1997 |
4. | Star Wars: Episode VII | 2,069,521,700 dolar | 2015 |
5. | Avengers: Infinity War | 2,048,359,754 dolar | 2018 |
6. | Spider-Man: No Way Home | 1,901,232,550 dolar | 2021 |
7. | Jurassic World | 1,671,537,444 dolar | 2015 |
8. | The Lion King | 1,663,250,487 dolar | 2019 |
9. | The Avengers | 1,518,815,515 dolar | 2012 |
10. | Furious 7 | 1,515,341,399 dolar | 2015 |
Ross Douthat: Maverick Sinemayı kurtarabilir
The New York Times yazarı Ross Douthat, bu yıl vizyona giren The Northman ve Top Gun: Maverick'in sinemayı kurtarabilecek filmler olduğunu yazdı. Douthat, 18 Haziran 2022 tarihli spoiler içeren yazısında şunları savunuyor: Tom Cruise’un yeni savaş pilotu devam filmi güncel Hollywood geleneklerine farklı bir şekilde baş kaldırıyor. Star Wars gibi çağdaş bir klasiği alıp onu vasat ve parlak bir diriltme olarak sunmak yerine, ilk filmin üzerine koyuyor: Daha iyi aksiyon sekansları, daha yalın bir hikaye, gösteri yüzeyinin altında olup biten daha fazla unsur.
Top Gun: Maverick temelinde ölümü konu alan, iyi bir ölümün ne olduğunu irdeleyen bir hikaye. Yeni Ahit’ten bir mesaj sunuyor: Hiç kimsede, insanın, dostları uğruna canını vermesinden daha büyük bir sevgi yoktur. Top Gun: Maverick ince olsa da fark ettiğiniz anda belirginleşen, kesinlikle doğaüstü bir çerçeveyi anlatan bir film.
Cruise’un Maverick’i esasında son görevini gerçek dünyada liderlik etmiyor: Filmin başında diğer pilotları eğitirken ölüyor ve bir nevi arafta görünüyor. Kendi kurtuluşu için yaşamındaki hatalarla yüzleşerek Valhalla’nın Hristiyan versiyonuna erişmeye çabalıyor. Bu yorum, Top Gun: Maverick'in nostalji, düşüş ve olası yeniden doğuş arasında konumlanmış Amerikan gücü hakkındaki daha laik ve politik bir yorumlamayı dışlamak manasına gelmiyor.
Crabtree: Tom Cruise hala havalı ama ABD ordusu değil
Singapur merkezli Asya Uluslararası Stratejik Çalışmalar Enstitüsü direktörü James Crabtree ise 27 Mayıs 2022 tarihli Financial Times'taki yazısında "Tom Cruise hala havalı ama ABD ordusu değil" dedi. Crabtree, Top Gun: Maverick'in Amerikan gücünün kalıcılığına dair şüphelerle dolu ve birçok açıdan ABD'nin görece düşüşüne bir ağıt olarak okunabileceğini savunuyor ve şunları söylüyor:
- ABD giderek daha kaygılı bir süper güç haline geliyor ve görece gerileyen kendi gücünün derdine düşüyor. Gerek yaşlanan erkek başrolleri gerekse demode kıyafetleriyle Top Gun: Maverick ABD’ye dair tuhaf şekilde isabetli bir kırılganlık hissi veriyor....
- Cruise hala kendini izleten büyüleyici bir figür ve hem kendisinin hem ülkesinin altın çağındaki kadar güçlü olduğunu göstermek için uğraşıyor. Ama gerek Pekin’de gerekse Washington DC’de buna ikna olacak sinemasever sayısı fazla değil...