Sahnelerimizin ilk assolisti Denizkızı Eftalya. Tam anlamıyla bir öncü. İlk kez Paris’te sahneye çıkmış, dönemin eril dilinden payını almış, Atatürk tarafından Safiye Ayla ile gizlice karşılaştırılmış, kiminin gerçekten “denizkızı” sandığı, kimine göre Türk musikisini öldüren, aykırı, cesur bir kadın sanatçı. Müzikolog Bilen Işıktaş’ın, Denizkızı Eftalya’nın hayatı çevresinde müzikal mirası ve sanatçı kimliği üzerine yazdığı, geçtiğimiz günlerde yayımlanan Boğaziçi’nin Büyülü Sesi Denizkızı Eftalya-Dönemi, Yaşamı ve Çevresi Eftalya’nın hayatına ve yaşadığı döneme ışık tutuyor. Eftalya’nın Boğaziçi’nde bir sandalda alkışlarla başlayan müzikal hayatını ve trajik geçen son yıllarını Bilen Işıktaş’la konuştuk.
24.03.2023 04:30
Sahnelerin ilk parlak yıldızı: Denizkızı Eftalya
Müzikolog Bilen Işıktaş’ın kaleme aldığı Boğaziçi’nin Büyülü Sesi Denizkızı Eftalya-Dönemi, Yaşamı ve Çevresi, sahnelerimizin ilk assolisti Eftalya’nın hayatına ve yaşadığı döneme ışık tutuyor
“Oyunculuğum yazarlığımdan yeni”
03 Ocak 2025
Yazmak istedim ama çok satmayı beklemiyordum
13 Aralık 2024
Biz yalnız, terk edilmiş ve terk etmiş bir toplumuz
06 Aralık 2024
“Artık anormal yeni normal”
22 Kasım 2024
Babamla geçen 11 yılın 8’inde Carl Ebert var
Tüm Yazıları
09 Ağustos 2024