20 Nisan 2024, Cumartesi
25.02.2022 04:30

Çizgilerle kara polisiye

Fransız kara romanının büyük ustası Léo Malet’yi ve hem onun Kara Üçleme’sinin kapağına hem de Tolbiak Köprüsünde Hava Puslu eserine çizgileriyle can veren Tardi’yi keşfetme zamanı

Léo Malet ile 1997’de Metis Yayınları’nın Polisiye Dizisi sayesinde tanışmıştım. Kapaklarıyla, seçilen kitaplarıyla ve çevirileriyle harika bir seriydi bu. Malet’nin Kara Üçleme’sinin ilk cildi olan Hayat Berbat’ı bir solukta okumuştum. Lafı evirip çevirmeden, deyim yerindeyse kafa-göz girişiyordu okura Malet. Sokağın dilinden ve zihninden yazılmış bu anti-kahraman romanında özellikle diyaloglara bayılmıştım. Kötülüğü ve umutsuzluğu sorgulayan yazar, ikinci cilt Güneş Bize Haram ve üçüncü cilt Ecel Terleri’nde aynı eksende ilerletiyordu macerayı. Anti-kahramanların ve birinci tekil şahıs anlatısının ustasıydı Léo Malet. Hem Kara Üçleme’sinde hem de ünlü dedektifi Nestor Burma’nın maceralarında (Bu seri için sahafları ziyaret etmekte fayda var).