Gülin Dede Tekin
Bihter Gülgeç Saka’nın hem yazıp hem de oyuncu ve kukla oynatıcısı olarak yer aldığı Öfkenin Yakın Geçmişi “öfkenin yıkıcı ya da yaratıcı sonuçlarından hangisini seçmeli?” sorusunu odağına alıyor. “İçeride kalsa bizi, dışarıda kalsa başkasını zehirler” dediği öfkenin kaynağını, bastırılışını ilmek ilmek açıyor Gülgeç. Kendi çocukluğundan canlı çıkabilmiş insanların hikayesini anlatıyor. Sahnede tek bir kadın, ilk ruhsal rehberi olduğunu söylediği babasıyla çocukken kapı kapı gezdiği psikologlardan başlıyor anlatmaya. Babasının ölümünün ardından sıkışıp kaldığı eşikten tam 8 yıl sonra çıkma çabalarını görüyoruz. Oyunun ilk yarısında bakış açısının sorumluluğunu almaya karar verdiğinde yoluna çıkan ‘modern zaman şaman’ı dediği psikoloğu ile girdiği sürecin üzerindeki etkisini dinlerken ikinci yarısında ise psikolog koltuğunda içine düştüğü bir hayalde yoluna çıkan masal anlatıcı kukladan bir ‘ruh masalı’ dinliyoruz.