"nazlı pektaş" ile ilgili içerikler
Matbaanın dönüştürücü gücünün sanata yansıması
Nazlı Pektaş Bir gazete sayfasında yazarın bir sergi hakkında düşüncelerini okumak üzeresiniz. Biliyorsunuz ki...
Işığını kaybeden dünyanın tercümesi
Ahmet Doğu İpek, Arter’de açılan Başımızda Siyahtan Bir Hâle’de izleyeni karanlıkla aydınlık arasında derin bir anlatıya salıyor
20 sanatçı dünün zarafetini bugünün sanatına taşıyor
Sanatın zanaat, sanatçının zanaatçı, estetiğin işlev üzerindeki zaferi olarak yazılmış bir sanat tarihini sorgulayan İcra ve Zarafet sergisi Ankara’da
Mürekkebin sudaki hayali
Erim Bayrı’nın solo sergisi İbret-i Âlem, malzemenin kendisine, biçimin geometrisine, bir figür olarak sanat tarihine, mimarlığın içindeki matematiğe temas ederek yol alıyor
Video sanatına ilişkin güncel tartışmalara kapsamlı bir bakış: SENKRON
Eş zamanlı sergilerden oluşan ve Türkiye’nin tümüne yayılan video festivali de diyebileceğimiz SENKRON, ikinci yılında 50’yi aşkın katılımcıyla büyüyor
76 desenle kusursuz tanıklık
Deniz Aktaş’ın ikinci solo sergisi Tesadüfi Bir Kronolojinin 76 Parçası, unutmanın imkansızlığını 76 desenle anlatıyor
Gitmek tedirgin edici bir şeydir*
Galerist’te açılan True Love Leaves No Traces sergisi Leonard Cohen’den ilham alıyor, gitmek ve kalmak arasındaki izlere odaklanıyor
Ustadan Savaş Bitti narası
Mine Sanat Galerisi, Hüsamettin Koçan’ın İstanbul’da uzun bir aradan sonra ilk sergisi olan Savaş Bitti’yi ağırlıyor. Koçan, Savaş Bitti narasıyla savaş çığırtkanlığına içeriden bir ses yükseltiyor
Geçmişi bugünle buluşturan kazı izleri
Aşıklı Höyük’te geçmişin izlerinin keşfi, 13 yerli ve yabancı sanatçının yaratıcılığı ile zenginleşen bir deneyime dönüşüyor; Kazı İzleri / Lines of Site
Çıplak bedenden sıyrılan ten
Mehtap Baydu, Ankara Galeri Nev’de açılan Henüz Orman Çıplaktı adlı sergisinde, kendi bedenini kullanarak varoluşsal ve gündelik pratikleri dönüştürüyor
Bursa’da mekanlar arası sesler
Kadim şehir Bursa, son dönemde açılan iki yeni sanat mekanıyla sanat dünyasının yeni gözdesi olmaya aday: İMALAT-HANE ve Zindankapı
Ne mutlu ki artık müzemize kavuştuk
Nihayet buluştuk! İstanbul Resim Heykel Müzesi, Eylül 2022’deki resmi açılış öncesi, Serginin Sergisi II ile geri dönüş sürecinin ilk adımını attı
Hayalin derinliğinde kendine varmak
Murat Morova’nın Â’mâk-ı Hayal ve Seçil Büyükkan’ın yeni sona eren Kendime Doğru Bir Adım adlı solo sergilerine dair bir bakış…
Bir kadından bir kadına: Ten, Beden, Ben
İpek Duben’in kırk yılı aşan pratiğini yansıtmak üzere hazırlanan en kapsamlı sergisi SALT Beyoğlu’nda gerçekleştiriliyor. Ten, Beden, Ben, sanatçının üretimine yeni bir bakış sunuyor
“Bir koro var bu sergide”
Fişekhane Cocoon’daki Videodaki Manzara sergisi, Nazlı Pektaş küratörlüğünde sekiz sanatçının video eserlerini bir araya getiriyor
Son Troyalılar’ın yenilenen köyleri
Troya antik kentinin komşularından Tevfikiye arkeo-köy’e, Çıplak Köyü ise etno-köy’e dönüştü. Opet’in desteğiyle düzenlenen köylerin çok özel atmosferi görmeye değer
3 farklı mekanda ‘meydan’ın hafızası
Bu hafta üç sergiye meydanın belleğini merkeze alarak bakıyoruz. Sibel Horada’nın Kesinti ve Akış adlı solo sergisi ile AKM Galeri’deki Yeniden ve Dönüşüm TAKSİM MAKSİM sergileri
Sizi hayatta tutan imge nedir?
Summart’da geçtiğimiz ay açılan Olumlayan Dünya adlı sergi; Wenda Koyuncu küratörlüğünde, 18 sanatçının 42 eserini, düşünür Rosi Braidotti’nin kavramlarına dayandırıyor
Canan kendi masallarını anlatıyor
Sanatçı Canan, Akaretler Sıraevler No:55’de, küratörlüğünü Begüm Güney’in yaptığı, O’Art ev sahipliğinde açtığı Hayal-i Alem isimli sergisinde; çok tanıdık, lakin bildiklerimizden farklı hikayeler kuruyor
‘Sanatçı kadın’ın izleri
Meşher’de Çiğdem Simavi hâmiliğinde, Deniz Artun’un küratörlüğünde açılan Ben-Sen-Onlar: Sanatçı Kadınların Yüzyılı sergisi, geçmişin yuttuğu kadınlara yakınlaşan bir sergi
İki kadın sanatçının bakışları
Fatoş İrwen’in Olağan Zamanın Dışında isimli ilk solo sergisi ile Azade Köker’in Bir Katlin Provası isimli sergisi merceğimizde
Aşina bir yabancılaşma
İstanbul’da Ferda Art Platform’da açılan Redimeyd ve 2019’da pandemiden önce Bayburt’ta Baksı Müzesi’nde açılan ve hala devam eden Aşina sergileri; Şakir Gökçebağ’ın nesnelerle ve mekânla kurduğu aşinalık oyununun en taze örnekleri
Öğüt’le sürreal bir yolculuk
Ahmet Öğüt, beş yıl aradan sonra gerçekleşen Dirimart’taki yeni sergisi It can and has been’de bireysel hafızasını İstanbul’un ve Türkiye’nin hafızasıyla çarpıştırıyor
Yasın yarasını dindirmeye çalışan bir masal
Serdar Acar ve Yılmaz Bulut Cihangir’de aynı atölyeyi paylaşan iki sanatçı. Pembe Tepeler ve Katır isimli sergileri, Pi Artworks İstanbul’da devam ediyor